28 Ağustos 2023 Pazartesi

O yaz - Işıl Şenol


O yaz, 'Herkesin ansızın büyüdüğü bir yaz vardır.' cümlesiyle başlayan bir hikaye. Çocukluktan, gençlik yıllarına kadar tüm yazlarını beraber geçiren bir grup arkadaşın, yıllar sonra bir araya gelmesini ve geçmişleriyle yüzleşmelerini anlatır. İki farklı zaman diliminde yani geçmişle şimdi arasında gidip gelen bir anlatımla yaşananlar aktarılır. Okuru, romantik bir aşk masalından ziyade sürükleyici bir yolculuk beklemektedir...

*

"Zamanın geri dönüşsüzlüğü ne kadar acımasızdı."(s.176)

"Çünkü kitap okurken gerçek hayattan soyutlanıyor, o insanların dertlerini dert ediniyordu; bu onun için geçici bir mola oluyor, göğsündeki o ağır his sadece o zaman birkaç saatliğine kalkıyordu. Kitabı kapatıp da gerçek dünyaya dönünce hızla tekrar içine saplanıyordu."(s.172)

"Sanki her şey hep öyle güzel gidecek gibiydi, gençken insana hep öyle gelirdi."(s.64)

**

"Kayıp öncesi Yas" ve "Zorlayıcı Duyguları Anlamak" adlı e-kitapları da, Zeynep Selvili'nin sayesinde okudum. Teşekkürler...






4 yorum:

  1. AA merak ettim güzele benziyor Bahar'cım, ilginçtir ben de "geçen yaz" diye tatlı bir film izledim, rastlarsan izleyebilirsin, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı geçen gün instagramda paylaştığında gördüm, merak ettim:) Kitap kapağı da aşırı hoşuma gitti:))) Konusu hoşuma gitti:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaz bitmeden kitabı da bitireyim dedim:) akıcı bir kitaptı, teşekkürler:)

      Sil