6 Ağustos 2023 Pazar

Bukowski'nin Oğlu- Bayram sarı



Bukowski'nin Oğlu, yer altı edebiyatının 'kirli yaşlı adam' lakaplı şahsiyeti Charles Bukowski'ye adıyla, içeriğiyle gönderme yapan bir eser.

Kitap, toplumun çoğunlukla görmezden gelinen işsizlerini, evsizlerini, bastırılmış ve eksik duyguların yarattığı bağımlılılarını; aykırı ve eleştirel bir dille yansıtan öykülerden oluşuyor. Hayalle gerçeğin ince çizgisinde gidip gelen bu öykülerde yansıtılan küçük yaşam kesitleri; hakim olan düzenin dayatmalarından çok ötede beliren var oluşların seslerine dönüşüyor. 'Beni Vur, Yazarın İnfazı' adlı öykü beğendiğim öykülerden biri oldu. Yazar bu öyküde, yazmak eylemiyle olan ilişkisini, farklı boyutlarla sorguluyor. Anlatılamayanı yazabilmenin hürlüğüne ehil olmak için yazarın da kendisine uzaktan bakması gerektiğini vurguluyor. Yer altı edebiyatını sevenlere...

***

"Asıl büyük suç kendi kendini tahrip etmek, yaşamını ve ruhunu öldürmek değil miydi?" (s.14)

"Yollarda kaldırımlarda önüme bakarak yürüyordum. Bir şeylere kırgın ve kızgındım ama ne olduğunu isimlendiremiyordum. Hayal ettiğim güzel şeyler bile hızlandırılmış film sahneleri gibi aklımdan hemen geçip çıkıyorlardı. Vakit akıyor, hiçbir şey olmuyordu."(s.40)

"Yalnızca bir el olsaydım, kalem tutan ve yazan kopuk bir el. Ama bu eli kim hareket ettirecekti? Adı sanı olmayan kitle mi? Zamanın ruhu denilen o anlaşılmaz kavram mı? Ortak bilinç dışı mı?"(s.66-67)

8 yorum:

  1. Adıyla dikkatimi çeken bir kitaptı, ama bir amam da vardı işte. Şimdi yine bir kitap için meraklandım, sanırım biraz daha yaklaştım. Bir kitapçıda kendisine dokunma eylemini bu kitap içinde yapacağım sanki... Sonrası ne olur -yine- ben de bilmiyorum şu an. Maviye İz Süren bir büyücü mü yoksa; aynı hissi tekrar yaşatan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilmem olabilir:)) güzel düşünceniz için teşekkürler:) şunu söyleyebilirim: seçtiğim kitaplar şans getiriyor, daha önceki postlarda yer alan felsefe kitapları, tezli yüksek lisans başvurusundaki sınavları geçmemde faydalı oldu:)

      Sil
  2. Cesaret verici yorumun için teşekkür ederim Bahar. Var ol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle olmasına sevindim, rica ederim:)
      nice kitaplara...

      Sil
  3. Bukowski okumadım hiç ama merak ediyorum, ama yeraltı edebiyatına dahil olduğunu biliyorum, bu kitap ilginç olmalı Bahar'cım eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Kasabanın En Güzel Kızı'nı çook yıllar önce okumuştum ama yeraltı edebiyatı bana pek uymuyor. O yüzden başka kitaplara diyorum, elinize sağlık.

    YanıtlaSil