23 Şubat 2023 Perşembe

sizin hiç babanız öldü mü?

"Sizin hiç babanız öldü mü?
Benim bir kere öldü kör oldum
Yıkadılar aldılar götürdüler
Babamdan ummazdım bunu kör oldum
Siz hiç hamama gittiniz mi?
Ben gittim lambanın biri söndü
Gözümün biri söndü kör oldum
Tepede bir gökyüzü vardı yuvarlak
Söylelemesine maviydi kör oldum
Taşlara gelince hamam taşlarına
Taşlar pırıl pırıldı ayna gibiydi
Taşlarda yüzümün yarısını gördüm
Bir şey gibiydi bir şey gibi kötü
Yüzümden ummazdım bunu kör oldum
Siz hiç sabunluyken ağladınız mı?"
CEMAL SÜREYA

Bu şiirde bahsedilen ölüm, temiz bir ölümmüş. Sonradan bildim. Depremin yedinci günü enkazdan cansız bedeni çıkarıldı babacığımın. Büyük felaketten ayağı kırık bir şekilde çıkan anneciğimle, kardeşlerimle günlerce bir mucize olur, sağ çıkarsın diye bekledik. Enkazın başına ilk vardığımda demirlere saplanmış bir ceset vardı. Soğuk karanlıkta, düzgün çıkarılmak için ertesi günü bekleyen cansız bir beden. Böyle başladım beklemeye, alıştım cansız bedenleri görmeye... O enkazın çevresinde dualar okuyarak dönüp durduk. Göçük altından evimizin kullanılamayacak durumdaki eşyaları teker teker çıkarken sen de çıkarsın, diye bekledik. Bu kabustan bizi uyandıracağını ümit ettik. Sonra yabancı ekiplerin köpekleri gezindi, bizim köpeklerimiz kolay kolay yanılmaz ve burada canlı yok, diyerek terk ettiler o yaslı yeri. Ertesi gün bir çocuk sağ kurtuldu, bir umut ışığı oldu bize. Dirayetliydin, sen ne acılar görmüştün, bunun üstesinden de gelirsin, sandık. Arama çalışmalarının yedinci günü, öğleden sonra bir el gözüktü, sonra çelik kapının ardında bedenine kolon düşen cansız birinin olduğunu fark ettiler. Teşhis etmek için kuzenlerim ve ablam gitti. Son halini görmeme izin vermediler baba. Üç gün önce yanınızdan ayrılmıştım, seni o zamanki güzel halinle hatırlamamı söylediler. Ara tatilde, meğer seninle vedalaşmaya gelmişim can babam, emekçi babam, iyi niyetli, mert babam… Son halini görenler, vücut bütünlüğünün bozulmadığını, kokmadığını ve yüzünün tertemiz olduğunu anlattılar. Cesetlerin kaybolduğu, teşhis bile edilemediği bu mahşer yerinde sana öyle ulaştık. Son kez elini bile tutamadan aile mezarlığına defnettik. Hayallerin vardı, yorulmuştun, martta küçük dükkanını bırakacaktın artık dinlenecektin, bizleri ziyaret edecektin... Olmadı baba. Seni bu şekilde yitirmenin sızısı çok büyük. Her gününde senin yanında olabilecek, koşulsuz sevgi kaynağını kaybetmenin derin acısını tarif edecek sözcüklerim yok. Bu zamana kadar sözcükler büyücüsü meğer beni hep aldatmış.  Sözcükler bazı anlamlara gelmiyor, bazı anlamları ifade etmeye yetmiyor… Mekanın cennet olsun, ışıklar içinde uyu babam...



26 yorum:

  1. Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun babanın. Benim babam da bir sene kanserle mücadele edip vefat etti. Kalbimde hep, yıllar hiçbir şeyi unutturmuyor. Sana ve ailene sabır diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o hep benimle... ışıkları bol olsun. rahmetleri çok olsun...teşekkür ederim...

      Sil
  2. Üzüntünüzü derinden hissettim. Allah rahmet eylesin. Babamı kaybedeli 8 yıl olacak yakında. Fakat acısı ilk günkü gibi. Size ve ailenize sabırlar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ruhları şad olsun... rahmetleri bol olsun.. teşekkür ederim...

      Sil
  3. Sözün bittiği yer... Derin duygularınızı aktaran yazınızı okurken benim de gözlerimden yaşlar süzülüyordu. Yanınızda, yakınınızda olup sarılmak isterdim. Hiç konuşmadan sadece sarılmak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sarıldım size öğretmenim... bu ara sarıldığım kolları bırakamıyorum.. iyi ki varsınız... teşekkür ederim...

      Sil
  4. Allah rahmet eylesin. okurken ağladım o bekleyişinizi hissetim. Başınız sağolsun sabırlar dilerim. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah o bekleyiş... rahmetleri çok olsun, ışıkları bol olsun... teşekkür ederim Hülyam..

      Sil
  5. İyi bilirim bu acıyı, ve baba sevgisini de iyi tanırım... rahmet diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o sevgi ışık olsun içimizde... mekanları cennet olsun...

      Sil
  6. Yazınızı okurken çok dugulandım, kelimeler çok yetersiz kalıyor böyle durumlarda. Allah rahmet eylesin, başınız sağ olsun...
    Mekanı cennet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygular dondu kaldı, kelimeler tükendi... amin inşallah... teşekkür ederim...

      Sil
  7. Başınız sağolsun, nurlar içinde yatsın babanız.

    YanıtlaSil
  8. Gözyaşlarımız ortak, Allah rahmet eylesin. Sizlere de sabırlar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok karanlık günler...rabbim dayanma gücümüzü arttırsın... teşekkür ederim...

      Sil
  9. Başınız sağ olsun, mekanı cennet olsun. Tüm geride kalanlara sabırlar diliyorum. Çok üzgünüm yaşananlara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin inşallah... çok teşekkür ederim, Allah razı olsun...

      Sil
  10. içim param parça oldu Allahtan sabır diliyoruum. Sanırım bazı yabancı arama kurtarma ekipleri hep aynı şeyi söyleyip durmuşlar ''canlı yok'' ama o evlerden çok fazla can çıktı.. Yaralarımız nasıl sarılacak bilmiyorum Allahtan sabır diliyorum size Rabbim aynı acıyı bir daha yaşatmasın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin, inşallah... çoğu yerde böyle bir durum yaşanmış... çok teşekkür ederim, Allah razı olsun...

      Sil
  11. Canım benim inanamıyorum nasıl ifade edeyim, Allah sabırlar versin, babacığının mekanı cennet olsun, bu acıyı yaşayan bilir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende inanamıyorum canım, sanki babam bir yerden ansızın çıkıp gelecekmiş gibi hissediyorum... Allah razı olsun, çok teşekkür ederim...

      Sil
  12. Başınız sağ olsun. Böyle bir kayıpla nasıl başa çıkılır. :(

    YanıtlaSil
  13. Yarın 3. yılı doluyor babamın gidişinin...Atlatamadım...,Bloguna bile girmeye cesaret edemedim ne zamandır, başın sağ olsun arkadaşım, her baba bir değil belki ama, bazı babalar kızlarında çok başka yer ediyorlar, sonrasında da çok yangı bırakıyorlar tabii. Üzülme demek kadar anlamsız bir şey yok, hayat devam ediyor, gülüyorum bile fakat hiçbir şey eskisi gibi değil bende ... Keşke kendilerini sevdirmeseydiler bu kadar, mekanları cennet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başın sağ olsun canım... bu yokluğa alışmak çok ağır, onlarla beraber kaybolan ne çok şey var... ışıklar içinde uyusunlar...
      çok teşekkür ederim...

      Sil