12 Ocak 2023 Perşembe

Ergen Çocuğunuzla Konuşma Sanatı- Paul W. Swets


Yazar ve konuşma uzmanı Dorothy Sarnoff, eski ve sevimli bir öykü anlatıyor. Küçük bir kız, bir yontucunun mermer bir blok üzerinde çalışmaya başlamasını seyretmektedir. Birkaç hafta sonra çocuk geri döndüğünde bir aslanın biçimlenmeye başladığını görür. Şaşkınlıkla başını çevirerek sanatçıya sorar: "İçinde bir aslan olduğunu hep biliyor muydun?"

Hepimizin içinde, ergen çocuğumuzla iletişimimizi olumlu yönde değiştirecek daha iyi bir benlik bulunduğuna inanıyorum. Onu nasıl bulacağız? Aile ilişkilerimizde, bu benliğe ait olmayan her şeyi yontup atacağız. Pratikte, dikkatli iletişimin kuralları bir çekiç ve keski aleti olacak. Sizin ve çocuğunuzun derinlerindeki gerçek başyapıtı keşfetmenize yardım edecekler. Bu kitap dikkatli bir iletişim kurma sanatı üzerine teori ve pratiği bir arada sunuyor. Teori ve pratik her zaman farklı olsa da, farkındalık yaratmak ve üst bilinç geliştirmek adına bu tür kitapların faydalı olduğunu düşünüyorum. 

Sayfayı çevirmeden önce sebat ediniz, öteki gün için sebat ediniz...




8 yorum:

  1. Her ergen ebeveyni veya ebeveyn adayı okumalı Bahar'cım eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. sadece çocuğu olanlar için de değil üstelik, okunmalı :=)

    YanıtlaSil
  3. Seçtiğiniz kitaplar her zaman çok farklı. Kişisel Gelişim kitaplarının bazılarını abartılı buluyorum. Bu alanda öyle çok yayın var ki.

    Konu gerçekten önemli. Hele ergenlerle iletişim duyarlılık ve sabır istiyor. istiyor, farkındalık istiyor. Empati gerektiriyor.
    Kitabı okumaya çalışacağım.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kütüphanenin kıyısında köşesinde kalmış kitapları buluyorum öğretmenim:) kimsenin uğramadığı kütüphanelerde dolaşıyorum, eski, sarı kitapları seçiyorum:)
      hassas bir konu, geleneksel bir yöntemle büyütülmüş ebeveynlerin kendisine farklı bir format atması açısından önemsiyorum bu kitapları..
      Teşekkür ediyorum, kıymetli düşünceleriniz için:)

      Sil
  4. Bence de okunmalı,okuyacağım :)

    YanıtlaSil