24 Haziran 2016 Cuma

Üzgün Kediler Gazeli - Haydar Ergülen


Vefa, bazen unutmaktır diye meşhur sözüyle anılan sevgili Haydar Ergülen'in "Üzgün Kediler Gazeli" adlı şiir kitabı, 1992-2007 yılları arasını kapsayan şiirlerinden oluşuyor. Ben bu kitabı tabletten e-kitap olarak okudum.
Kitap genel itibariyle yedi bölüme ayrılmış: Nefesler, Gazeller, Bi'dolu, On Dakika Ara, Başkasının Şiirleri, Ay Antolojisi ve Diğerleri...

Vefa, zaman, insan, üzgün kediler, çocuklar, iyilikler, avlular, çöller ve başkalarının yalnızlıkları kitapta ağır basan temalardan. 
"Üzgün Kediler Gazeli" 2008 yılı Metin Altıok Şiir Ödülü'ne layık görülmüş değerli bir kitap.


İÇ NEFES


o bir çay istemişti, trenin içinde
biz tren yolcusuyduk, çölün içinde
ben yalnız kalmıştım, senin içinde
oysa kaç kişinin yerine sevmiştim seni!
aşkı geçtik, gözlerini açabilirsin
o bir dile sığınmıştı, sözü içinde
yolu yoluma çıkmıştı, çölü içinde
ben eski kalmıştım, senin içinde
oysa kaç çocuğun yerine övmüştüm seni!
düşü geçtik, kendine bakabilirsin
o bir bende kırılmıştı, hayli içimde
ıssız otağ kurulmuştu, canım içinde
oysa kaç bahçe yerine açmıştım seni!
kimi geçtik, kimseye sorabilirsin

Haydar Ergülen

14 yorum:

  1. çok tatlııı içten samimi :)

    YanıtlaSil
  2. img
    Özdemir Asaf
    Aşk
    Sen kocaman çöllerde bir kalabalık gibisin,
    Kocaman denizlerde ender bir balık gibisin.
    Bir ısıtır, bir üşütür, bir ağlatır bir güldürür;
    Sen hem bir hastalık hem de sağlık gibisin.

    YanıtlaSil
  3. Aa ne kadar güzelmiş ilk defa duyuyorum çok hoş yaa :))

    YanıtlaSil
  4. Ah ah... Ne güzelmiş o şiir...

    YanıtlaSil
  5. Küsecek kadar sevmeli insan birini...
    Sevgi de samimiyetin ölçüsü bu olsa gerek

    YanıtlaSil
  6. aşkı geçtik, gözlerini açabilirsin

    sözü sosyal medyada oldukça kullanılıyor ... Ama şiirden alıntı olduğuna ya dikkat etmedim ya da bilmiyordum ...,
    Çok hoşuma gitti ; teşekkürler...
    Şiir ara sıra bazı bazı ruha iyi geliyor ...
    Ruhuma dokunabilen şairlerin yüreğiyle ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şiirlerin bazı dizeleri bütününden daha çok meşhur oluyor :)
      aynı sevgiyle <3

      Sil