22 Mayıs 2013 Çarşamba

Okul öncesi artık malzemeden elbise yapımı



Şu sıralar Gülce'nin ödevlerini yapmakla geçiyor günler.Bu haftaki ödevi,artık malzemelerden kıyafet yapımı;bu elbiselerle okulca bir defile yapacaklar.Ben de küçük bir araştırma sonrasında tütülü bir kıyafet yapmaya karar verdim.Geçen yaz renkli bir tütü yapmıştım bu sefer beyaz bir balerin tütüsü yaptım.

Gülce'nin beli ölçüsünde kalın bir lastiğin uçlarını birleştirerek diktim,bir kovayı ters çevirip lastiği kovanın üzerine yerleştirdim.10 metrelik tülü,15 cm'lik parçalara ayırıp,kestim.Kestiğim parçaları lastiğe teker teker düğüm atarak geçirdim.Böylelikle kabarık güzel bir tütümüz oluştu.

Üst kısmına gelince üç kat kartonu üst üste yapıştırdım,folyo ile kapladım.Ardından arka tarafı delgeçle minik minik delip çapraz bir şekilde kurdeleyi geçirerek en son kısımda kurdeleyle fiyonk yaptım.Kol kısmında da aynı artan tüllerden faydalandım.Elbisenin üst,arka tarafını resimleyemedim umarım anlatabilmişimdir.

Kızım defileye hazır biraz da yürüme provaları yaptık.Bu aralar günde en az on defa dinlediği 'yatcaz-kalkcaz ordayım' şarkısını dinleyip tütüsü ile doyasıya dans edip güzel bir uykuya teslim oldu Nazımız.

Herkese güzel geceler...

39 yorum:

  1. Çok güzel olmuş tebrik ederim.Hele o arka kısmı çapraz bağlarla kim bilir ne hoş olmuştur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arka kısmını telaştan resimleyemedim canım ama hoş oldu:)

      Sil
  2. Baharcım bu artık malzemeden yapılabilecek en güzel şey olmuş,bravo valla:)Gülce çok tatlı bir kız maşallah,defilede estirecek elbisesiyle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tubacımm beğenmene sevindim,umarım güzel geçer defile:)
      sevgilerimle

      Sil
  3. işte yaratıcı annemizden ilginç fikirler süpersin sen yaaa nasıl uğraştın sabrına ve emeğine hayranım ben de istiyorum:D
    Ayyy yerim ben seni şirine poza bak:D
    o bakışın ne de çok şey anlatıyor gülüşüm vız gelir bana her şey der gibi:))

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık, çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz uğraştırıcı oldu ama kızım çok mutlu oldu,sanırım en güzeli bu

      Sil
  5. Çok şeker olmuş canım ellerine sağlık..kUZULARIN HEPSİ BİRER PRENSESSSS..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle canım hep güzel günler yaşasınlar..

      Sil
  6. harika bir tasarım olmuş üretkenliğine bayıldım canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Naz prenses olmuş asya görse bayılır. hemen sarılır. Çok şık olmuş. ben de yapıcam kızıma kız annesi olmak çok güzel ya?)) Oğlu olanlar kız olana kadar doğursun bence.. öpüyorum ikinizi de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naz da Asya yı görse çok sever
      çok basit sen de yapabilirsin
      kız çocuğu başka değil mi:)

      Sil
  8. Gülce nasıl büyümüş,bu elbise genç bir kız edası vermiş kuzuya :) maşallah.
    ellerine sağlık Bahar cım,hazır tütülerden hiçbir farkı yok, hatta üst tarafı hazırlardan çok daha gösterişli olmuş,çok beğendim canım,güle güle giysin :)
    ikinizi de sevgiyle öpüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman geçiyor büyüyorlar birer birey oluyorlar
      tütü tarifini de nurtiden almıştım,çok kolay
      Naz da sever böyle şeyleri ona da yapabilirsin:)
      biz de sizi çoook öpüyoruz:)

      Sil
  9. vaauuvv süpersiniz çokta yakışmış kuzuma maaşallah bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgılım ya seni burada görmek ne kadar güzel!
      çok özledim,azcık nurtiyi bırak buraya uğra:)
      Batıkanımı da yerime çok çok öp,sizi seviyorum

      Sil
  10. baharcım ellerine sağlık bana da yapar mısın dicem ama benim bi bacağıma zor olur ama inanıyorum sen yaparsın bana da:d:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))
      Burcucum yorumlarına çok gülüyorum
      tabii sana da uygun ölçüde yaparım bebeğim
      sen yeter ki iste:)

      Sil
  11. o bakışlar ne ya afet afet:D

    YanıtlaSil
  12. Öğretmenininnn balıııııı , prensesiiiiii......Gülce'nin gözlerindeki ışıltı, yüzündeki gülümseme , karakteri , cilvesii...Sabahları koşarak sarılışı...Onu gördükçe 'benimde böyle bir kızım olur inşallah' diye dua ediyorumm :) Elbise de çok güzel olmuş ellerinize sağlık... Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülya öğretmeni o da seni annesi kadar çok seviyor,kalp kalbe karşı,senin güzel enerjin kesinlikle onun her şeyine yansıyor
      bizde senin gibi çalışkan,güzel,duyarlı bir öğretmenle karşılaştığımız için çok mutluyuz
      dualarına katılıyor ve sıcacık sevgilerimi gönderiyorum:)

      Sil
  13. anam yorumuma niye cevap yazmıyon ne yaptım sana bilmom ki:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevap kısmını biraz geç yazıyorum di mi
      bu eleştirinizi dikkate alıcam zarif ve güzel bayen:)

      Sil
  14. kömür gözlü kız kömür gözlü kız... sen de yarınlarını aldın demek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "çocukluk bir ak kitaptır,herşey derin yazılır"

      Sil
    2. gülüşü her özlediğimde baktığım paylaşım :))

      Sil
  15. çaprazı yanlış yazmışsın kikikikiki :)

    ama güzel bişi çıkmış ortaya :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay gözünden de bişey kaçmıyo :)
      beğendin mi cidden :)

      Sil
    2. hihi. :)
      evet beğendim tabisi.
      aksaray sosyete pazarında çok satılır bu :P
      hep ruslar alır bunlardan :D

      Sil
    3. :))
      yine güldümm
      bu arada çarpazı düzelteyimm
      dayanamam ben yazım hatalarına dermişimm :)

      Sil
    4. ay yok kalsın o hata bakar bakar hatırlarım ben :D

      Sil
    5. inyaaa çapraz yazmayı öğrendim:D
      baksana koyu da yaptım:)

      Sil
  16. Yerim ben bu şekeri :)) Maşallah hep güldürsün yüzünü Allah

    YanıtlaSil
  17. Ooooo ne güzel bir çalışma olmuş,ellerine sağlık...Oğlum küçükken bir defile kıyafeti de ben dikmiştim...Onların yüzündeki mutlu gülümseme var yaa her şeye değer :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin gibi becerikli birinin beğenmesi ne güzeldir :)
      kesinlikle her şey onların mutluluğu için..
      sevgiyle..

      Sil