30 Haziran 2024 Pazar

Violet Evergarden, 2018


On üç bölümlük bu anime serisi, yazar Kana Akutsuki'nin romanından bir uyarlamadır. 

Zorlu bir savaşta emirlerle yaşamaya alışan bir savaş eri, başındaki binbaşının son sözlerini dinler, onu korumaya çalışır fakat kaybeder. Kendisi de bu savaştan eksik uzuvlarıyla çıkar. Violet, bir postanede otomatik hafıza bebeği olarak çalışmaya başlar. Çeviri de otomatik anı kuklası olarak da geçen bu kişiler, talep üzerine insanlara mektup yazan daktiloculardır. Şu ana kadar hissiyat evrenini hiç bilmeyen Violet, bu işiyle duyguların manasını kavramaya başlar. Duyguların yalnızca sözcüklerden oluşmadığını kalpte farklı karşılıkları olduğunu deneyimler. Binbaşının ona söylediği cümlelerin anlamını farklı hayatlar içinden geçerek, onları yazıya dökerek anlar...

Genel olarak işlenen temalar: duygular, anlamlar, savaşın insan üzerindeki yıkıcı etkileri, sözcüklerin gücü, özgürlük, mektuplar, vefa, dostluk, paylaşmak, sevgi...

Hikayesiyle, çizimleriyle ve müzikleriyle beğendiğim bir anime oldu💙

  "Ne kadar uzakta olurlarsa olsunlar sevdikleriniz size göz kulak olur."

*

Namaste!


14 yorum:

  1. Güzel öneri. İzleyeceğim.

    YanıtlaSil
  2. Animeler izlemek istediklerimden. Güzel bir öneri olmuş :)

    YanıtlaSil
  3. 2-3 bölüm izlemiştim ben de Bahar'cım, çizimlerine bayılmıştım, konusu da oldukça ilginçti, eline sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. farklı bir konusu var, teşekkürler, sevgiyle:)

      Sil
  4. Anime film hiç izlemedim. Bir seferinde karşıma çıktıydı televizyonda geç geç yaparken. Biraz bakınayım dedim anlayamadım. :)
    Bir gün ama bir gün baştan izleyeceğim. :)
    İzleyen gözlerinize, anlatımınıza sağlık olsun. Kıymetli paylaşımınıza teşekkür ediyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. animeleri arada tercih ediyorum iyi oluyor:) sizin de güzel yüreğinize sağlık, rica ederim, sevgiyle..

      Sil
  5. Pek anime izlemem ama iyi öyküler yazan biri önerince heveslendim, sanırım bulurum nette... buldum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nöronlarınıza işleyecek bir anime reklamıyla dikkatimi çekmişti, konusu da bana yakın olunca izledim:)

      Sil
  6. O kadar izlemek isteyip o kadar heveslenip hiçbir animeyi sonuna kadar bitirememiş olmam neden ola ki? T.T

    YanıtlaSil