29 Şubat 2024 Perşembe

Masalcı - Mario Vargas Llosa


Amazon ormanlarının derinliklerinde soyu tükenen bir kabile. Machienga kabilesi. Kabilelerin tabuları, töreleri, büyüleri. Yüzünde büyük ve ürkütücü bir leke olan Perulu. Üniversitede parlak bir geleceği bırakarak ortalardan kaybolan o mu acaba? Bir farklılıkla hayata tutunmak. Masal içinde türeyen başkaca masallar. Hani hep söylenen, masal masal içinde. Ben dediğin bunun neresinde? Bir çok araştırmacıdan saklanan gizemli masalcılar. Yeryüzünün silinip giden halklarından kalanlar. Sözcüklerin gücü. Farklı konuşma biçimleri, inanışlar ve bağlanışlar...

*

"Yeryüzünde bir kötülük olursa, insanlar toprağı sevmiyorlar, ona gereken özeni göstermiyorlar demektir. Ama toprak bizim gibi konuşamadığına göre söylemek istediğini söyleyebilmesi için bir şeyler yapması gerekir. O da sallanır işte. Beni unutma, demek için. Ben de varım, demek için. Kötü davranılmak istemiyorum, demek için."(s.236-237)

"Demek en iyisi yürüyedurmak. Güneşin gökyüzündeki yerinde, ırmağın yatağında, ağacın topraktaki kökünde, ormanın yeryüzünde kalmasını sağlamak." (s.231)

"Önemli olan insanların ne yaptıkları ve ne yapmadıklarıdır."(s.219)

**

Bu kitapla Nobelli yazarları okuma sürecime bir yazar daha eklendi💙


4 yorum:

  1. Vargas Llosa'yı çok seviyorum ama bu kitabı en az sevdiklerimden biri olmuştu (gerçi yanlış zamanda okudum diye de düşünmüştüm). Machienga'ları çok sevmiş ama romanın bütünü için aynı hissi duyamamıştım. En nihayetinde Llosa muhteşem tabii ki her türlü okunur. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazarla ilk tanışma kitabımdı, zorlayıcı bir eser olduğunu söylemeliyim:) başka bir eserini de okumak istiyorum, bakalım:) teşekkür ederim...

      Sil
  2. Okunacak ne güzel kitaplar var :)

    YanıtlaSil