30 Aralık 2023 Cumartesi

Uçurtma- Laetitia Colombani


Fransız yazar Laetitia Colombani'nin okuduğum üçüncü kitabı: Uçurtma.

Hayatındaki acı gerçeklikten uzaklaşmak için Hindistan'a giden Lena, her sabah gittiği bir kumsalda uçurtmasıyla oynayan küçük bir kız görür. Bu kare onun hayatına başkaca bir yön verir. Hindistan'ın kültürü, gelenek ve görenekleri, baskıcı ve sert yaşam tarzı, eğitimci Lena'nın bu yerde yeni bir hayat oluşturmasına izin verecek midir?

Burada araya Kierkegaard ve şöyle söyler:

"Yaşam geriye bakarak anlaşılır. Ancak unutmamak gerekir ki ileriye bakarak yaşanmalıdır." 

***

"Rüzgar karşısında direnen bir sazlık gibiydi: Eğiliyor ama kırılmıyordu."(s.75)

"Fevrilik iyi bir danışman değildi."(s. 102)

"Yas, paylaşılmayan bir acıydı; kimse yasınızı taşımanıza yardım edemezdi. Herkes elinden geldiğince baş ediyordu."(s.75)

*

Blogda 1000. Yayın🎉

İyi seneler💙🍀





14 yorum:

  1. Saç örgüsü ve Uçurtma'yı okudum her ikisi de çok güzeldi. Yazar belki çok değişik bir şey söylemiyor ama insanın içini ısıtan bir yanı var. Keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendisi trend yazarım olur:) aşina olduğumuz konuları kitaplarında çok güzel anlatıyor:) teşekkürler..

      Sil
  2. Alçakgönüllü bir kişiliğin, sayfanın bir köşesine gizlenmiş kısacık notunu gördüm önce ve gönülden kutlamak istedim: "Blogda 1000. Yayın. Çok kolay olmasa gerek. Emek, çaba, birikimler, yaşam, direnç... Bu 1000 yayın övgüye değer kuşkusuz. Sessiz-sedasız, özveriyle gittiğin her yol aydınlığa, mutluluğa, iyilik ve güzelliklere ulaştırsın seni sevgili Bahar.
    Kitap da, video da okumaya, izlemeye değer. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili öğretmenim, güzel dilekleriniz için gönülden teşekkür ederim, hepimiz için inşallah:)
      nice paylaşımlarda bir olmak ümidiyle, sevgiler..

      Sil
  3. Yazarı hiç duymadım, ne yazık bana..:( iyi yıllar olsun dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duymadığımız çok yazar var:) mutlu yıllar...

      Sil
  4. Ne güzel, kutlu olsun, nice binlere o zaman. Mutlu yıllar:)

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar doğru bir cümle "Yas, paylaşılmayan bir acıydı; kimse yasınızı taşımanıza yardım edemezdi. Herkes elinden geldiğince baş ediyordu." Bazen düşünüp söyleyemediklerini o naif cümlelerde bulursun ya, kitap bu cümleyle beni fethetti.1000.yazın kutlu olsun Nicelerine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o kısmı beni de çok iyi yerden yakalamış olabilir:) çok teşekkür ederim, sevgiyle..

      Sil
  6. Nice 1000 yazılara, bu yazara hiç denk gelmemiştim ama ilgimi çekti, teşekkürler 🌺

    YanıtlaSil
  7. Çok tebrik ederim, nice binlere :)

    YanıtlaSil