23 Aralık 2023 Cumartesi

Kuru Otlar Üstüne, 2023

 


Yıllar sonra kendimi Büyülü Fener Sineması'nda film izlemeye götürdüm. En son sinema salonunda hangi filmi izlediğimi hatırlamıyordum. O yüzden biraz heyecanlandım... 

Kuru Otlar Üstüne, doğuda görev yapan bir öğretmenin sınırlanan, taşrada başkalaşan dünyasına odaklanıyordu. İlk görev yerim Muş'u, ilk öğrencilerimi, yaşadığım zorlukları hatırladım. Genel olarak tema: taşranın politik gerçekleri, oraya hakim olan alt kültürün zihniyetleri, yoksulluk, gelişime gösterilen direnç şeklinde uzayıp gidiyordu. Merkez ve taşra arasındaki görüş ayrılıkları, görmezden gelinen çaresizlikleri, mücadele etmek yerine kaçmayı düşünen, kendini geliştirmeye çalışan ama gelişimini tamamlayamayan yarı aydın insanların hayatları, çarpık ilişkileri... 

Filmdeki fotoğraf kareleri, ören yeri olarak memleketimden Nemrut'un seçilmesi, Nuray karakteriyle Samet öğretmenin yemek masasındaki konuşmaları hoşuma gitti...

*

“Kramer Kramer’e Karşı” adlı filmi de izledim.

**

Tatlı dizim “Seinfeld” dokuzuncu sezona geçtim.


 

10 yorum:

  1. Kuru Otlar Üstüne, sinema salonunda izlemek istediğim bir filmdi, olmadı. Film ile ilgili çok şey yazıldı, konuşuldu. Beğenenler de var, olumsuz eleştiriler de. Konusu ilginç.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  2. Nuri Bilge'nin Anadolu'sunu izlemeyi isterim ben de :) Ne zamana bakalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nuri Bilge Ceylan filmleri özel oluyor:) en kısa zamanda diyelim:)

      Sil
  3. Filmi izlemedim ama evet sinemaya gitme fikri heyecanlandırıyor. Dijital platformlar sayesinde filmlerden beklentim arttığı için şunu kesin sinemada izlemeliyim diyemiyorum hiçbir film için :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel film. Okumasını bilene

    YanıtlaSil
  5. Merak ettiğim bir film, TRTde denk gelırsem izlerim umarım :) Kendiliğinden açıp izlemem çok zor:D

    YanıtlaSil