16 Aralık 2023 Cumartesi

avokadoyu sevme çabaları

 


Kahvaltı için ballı cevizli avokadoyu denedim, sevemedim...

Limon suyu, maydanoz ve nane ile yapılan mezesini denedim, sevemedim...

Avokadoyu dilimleyip tere yağında arkalı önlü pişirdikten sonra içine hindi füme, en üste kaşar ekledim. Bu tarifi az da olsa yiyebildim...

Farklı denemelerim sonrasında beğendiğim tarif şu oldu:

-Yarım avokado, labne peynir, karabiber, tuz. 

Hepsini karıştırdıktan sonra dilimlenmiş tam buğday ekmeğine sürüp yiyince aradığım tarif bu dedim...

Onu sevmek için bu kadar çabalamama gerek var mıydı? 

Bilmiyorum:)

16 yorum:

  1. Olsun denemek güzel, sevmek zorunda değiliz ki bundan ötesini avokado düşünsün:)

    YanıtlaSil
  2. Bizim ufaklık pek sever avokadoyu ve ananası. Tropikal iklimlerde doğdu sanki hanımefendi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maşallah ona:) ananasla aram iyidir:)ama benim kızlarım hiç tropikal değil, o konu da ayrı bir trajedi:)

      Sil
  3. Avakado ile ilişkimiz bence doğru zaman ile orantılı :) Avokadoyu doğru olgunlukta iken yakalayıp hemen tüketmek gerekiyor. Süreç şöyle "Yeme - Yeme - Daha olgunlaşmadı - Hâlâ yeme - Şimdi ye - Çok geç" :)) Doğru zamanın öncesi ve sonrası kesinlikle sevilmez avokado. Doğru zamanı yakalayınca önümüzde iki seçenek var:

    1- Avokadonun cinsi tatlı avokado ise bal + kakao ya da bal+ muz +kakao karışımı halinde tatlı niyetine yenebilir.

    2- Daha nötr bir avokado ise tuz, karabiber, sarımsak, limon, zeytinyağ ile karıştırılıp etin, tavuğun, balığın yanında sos olarak yenebilir. Kızarmış ekmek üstüne tuzlu versiyondaki avokado ezmesi sürülüp üstüne poşe yumurta ya da füme somon konularak aşk yaşanabilir :) Bu versiyona minik minik doğranmış soğan, biber, kişniş vb eklenerek guacomole hazırlanabilir. Patates cipsi için süper dipsos olur :)

    Doğru zaman ve doğru kombinasyon önemli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet zaman kısmını ayarlamak mühim, genelde kağıda sararak olgunlaşmasını bekliyorum, kendilerinin o olgunlaşma ayarını tutturabiliyor muyum? aydınlatıcı yorumunla bunu tekrar düşündüm:)
      değerli önerilerini bizzat deneyeceğim, çok teşekkürler, aradığım ses oldun:)

      Sil
  4. Uzun zamandır paylaşımlarını göremiyordum sevgili Bahar, sevindim.
    Eskiler "Hatır için çiğ tavuk bile yenir." derlerdi. O sözler de unutuldu gitti. Sağlık için bazı gıdalar sıkça vurgulanınca imkânlar ölçüsünde deneniyor. Hiçbir yemeği ayırt etmesem de sağlık için de olsa ıhlamuru hiç içemeyenlerdenim. Avokado Mersin'de çok daha uygun fiyata bulunurdu. Kadın Üretici Pazarlarını çok özlüyoruz.
    Avokado tam olgunlaşmamışsa kabuklu olarak yanına bir elma koyarak bir süre bekletince tadı çok farklı olur.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen kendime kısa molalar veriyorum sevgili öğretmenim, düşündüğünüz için teşekkür ederim:)
      sağlıklı olması hasebiyle bunca çaba verdiğim doğrudur, Mersin'in pazarını biliyorum, çeşit bol ve uygun oluyor:)
      dediğiniz yöntemle olgunlaştırmayı da deneyeceğim, sevgilerimle...

      Sil
  5. Ya tek başıma avokado sevmeyenler kulübünde sıkıyordum, sen de olunca yalnızlıktan kurtulduğumu hissettim. Avokado aşkına bir türlü düşemedim ben de, onca karışıma rağmen... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnız değilsin yanındayım bebeğim:) belki de yanlış olan denediğimiz karşımlardır:)

      Sil
    2. ahaha hala umutlu olmana bayıldım, :)

      Sil
    3. yaşadıkça umut hep var:)

      Sil
  6. o kadar pahalı olan şey her türlü lezzetli olmak zorunda benim için

    YanıtlaSil
  7. Faydalı bir besin bence :) Ben en çok limon ve tuzla birlikte püre halinde özellikle kahvaltıda haşlanmış yumurtayla seviyorum. Labneli de denedim o da güzel :) Afiyet olsun.

    YanıtlaSil