13 Mayıs 2020 Çarşamba

Endless Poetry/ Sonsuz Şiir, 2016


Sonsuz Şiir, sürrealist film yapımcısı aynı zamanda çizgi roman yazarı, psikoterapist, aktör olan Alejandro Jodorowski'nin, otobiyografik filmi.
Onun şair olma serüveninin, diğer sanatçılarla arkadaşlık yaptığı bohem hayatının ve kendini, gençliğinin sınırlarından kurtarma hikayesini anlatıyor.
Çok farklı hayatlardan yansıyan yaşantılar ve sıra dışı aşklar. Bu karantina günlerinde farklı bir hayal dünyasına uçmak isteyenlere...:)

Defterime yazdığım replikler oldu:

"Aradığın nasıl bir giz? Ne ben ne de kuzey okyanusu deniz kıyısının yüzgeçli dört ayağı gizini bulduk yaşamın."

"İçimde yaşayan varlık tükeniyor, rüyalarımda alevleniyor."

"Gölgemden korkmuyorum, amacım eskiden olduğum gibi olmak. Yaz çok güzel."

"Seni yansıtan bir ayna olmak istemiyorum, kendimi bulmak istiyorum."

"Mucize her zaman vardır!"

"Seni hiç bulamadım, seni hep kaybettim."

"Ümitsiz bir rastlantı için sonsuzluğa yolculuk ettim. Onun sen olduğunu söylemek için öpücüklerle, kucaklaşmayla hayallerini kurdum."

"Acı çeken sen değilsin, o kendini çizdiğin bir resim. Acı çekmek aptallık."

"Bana ait olan herşey unutmanın olmadığı bir kara kuyuda toplanacak."

"Yaşlılık, aşağılanma değildir. Kendini her şeyden uzaklaştırmadır."

"Kelebekler sineğe dönüşmemeli, şairler de öğretmene."

"Hepsinin yalan olduğunu göreceksin, hiç bir şeyin aşk olmadığını. Ve bu dünyanın umurunda olmayacak. Dönecek, dönecek.."



The Secret World of Arriety/ Aşırıcılar, 2010

Mary Norton'un fantastik romanın bir uyarlaması, Aşırıcılar.
Kendi yaşam formlarını, koşullarını yaratamayan minik insanların diğer insanların yaşamlarından aşırdıkları bir dünyaya sürüklüyor izleyeni.
Aşırıcılar, yaşamlarının gizini başka insanlara duyurmamaya çalışıyorlar.
Bu gizem çözülünce başka bir yerde farklı bir yaşam yolculuğuna atılıyorlar...

4 yorum:

  1. Sonsuz Şiir'in afişi çok dikkat çekici. Aşırıcılar'ı birkaç kez görmüştüm ama hala anime film izlemedim hiç, umarım bir gün :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonsuz şiir fazla sıra dışı:)
      Aşırıcılar'ı kızımla çok sevdik :)

      Sil
  2. Film fena halde ilgimi çekti , tamam belki yakın bir zamanda değil ama bir gün mutlaka izlerim, teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şairlerin hayatı biraz farklı oluyor :)
      rica ederim :)

      Sil