8 Şubat 2015 Pazar

şair olmak



"İnandığım başka bir şey de hayatın bütün anlarında şair olmanın gerekliliğidir. Şair olmak, insan olmaktır. Günlük davranışları şiirleriyle hiç bağdaşmayan bazı insanlar tanıyorum. Yani sadece şiir yazdıklarında şair oluyorlar, sonra bitiyorlar. İki yönlü olduklarından, fakir, kıskanç, mutsuz, dar fikirli, zalim, pisboğaz, aç gözlü insan olup çıkıyorlar. İşte, ben bu adamların sözlerini kabul edemiyorum. Ben hayata daha fazla önem veriyorum ve bu beyler yumruklarını sıkıp -yani şiirlerinde ve makalelerinde- bana bağırıp çağırdıklarında nefret ediyorum ve doğru söylediklerine inanmıyorum. Yoksa bütün kavgaları bir tabak pilav için mi? diyorum. Sanatla uğraşan birisinin ilkin kendini yaratması ve olgunlaştırması gerekli, sonra bütün algılarına, düşüncelerine ve duygularına bir genellik verebilmesi için kendisinden dışarı çıkıp, kendisine varlığın bir parçasıymış gibi bakabilmeli diye düşünüyorum."

- Furuğ Ferruhzad

16 yorum:

  1. Ben de hep sorarım bu soruyu kendime ,kimdir şair?

    Galiba iyi şiir yazmak ile iyi insan olmak aynı şey değil,en azından ezra paund'dan beri böyle bu. Biliyor musun mavi gene de şansımız var azda olsa hem iyi bir şair hem iyi bir insan olabiliriz.martın yedisinde şükrü erbaş söyleşisi için bu soruyu not aldım onada sorucam ince dizelerin şairidir o

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence yaşarken de şair gibi olmaya çalışmalı kendini öyle gören yahut öyle bilinen kişiler. yazdıklarını birebir yaşamaktan bahsetmiyorum belli insani değerlere sadık olmalılar en azından.

      ne güzel gidiyosun böyle etkinliklere burada olsa da ben de gitsem.. Bir de sevgili Erbaş da demiş ki, gece yalnızlığımıza çekilen gök-perdeyse şiir içerdeki aydınlığımızdır. Aydınlığı böyle çoğaltmalı dediği gibi şairler :)

      Sil
  2. Zaten hayatın her anında şair oluyorsanız hep iyisiniz demektir. Ama dijital bir yaşama geçtik ne yazık ki her şey yüzeysel, anlık ve geçici.Geçmişimizle ve geleceğimizle ilgili bir amacımız kalmadı. Yani şiirsellik bitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her şeyin çabuk tüketildiği bir çağda şiirsellik, şairce bir yaklaşım mümkün olamamakta.

      Sil
  3. benim kız şu anda piyano çalıyor..Hem onu dinliyorum hem yazıyorum, hem okuyorum..Bende aynı şeyi düşünüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel bir atmosferden yazmışsın bana..:)
      furuğ harbi şair :)

      Sil
  4. Siir yazmak yada ne bilim gercek bir roman yazmak zor. Yinede siir bir cikta daha zor gibi. Çünku siir ruha dokunsun diye yaziliyir bana göre

    YanıtlaSil
  5. eğlenceli yazılarını özledimmmmmmm :))

    YanıtlaSil
  6. Şöyle düşünüyorum da Bahar, şair olmak bir lanettir. İçinden kaçıp kurtulmak istediğin, ne kadar kurtulmak istesen de daha derine batıp kaybolup gittiğin. Şair olmak, her bir gözyaşının ağırlığını hissetmektir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel tanımladın, bazen çok ağır bir sorumluluk sanki..

      Sil
  7. kızacaksın ama okuyunca aklıma lys sınavındaki paragraflar geldi :D

    YanıtlaSil
  8. İnsanın kalemiyle yaşamı aynı hizayı tutmalı elbet. Değilse vahim, ya yazı yalan ya hayat...
    Sevgimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçerliliği olmalı bir yerde yazılanların..

      seni görmek ne güzel :)
      sevgilerimle..

      Sil