1 Şubat 2015 Pazar

Hikayem Paramparça - Emrah Serbes


‘"Elinden bir şey gelmemenin acısını iniş takımları olmayan melekler bilir. Bir arabanın farlarına kilitlenip kalmış sincaplar bilir. Suyun dibine ağır ağır çöken taşlar bilir. Matkapla göğsünün ortasına açılmış bir pencere düşün. Perdeyi aralayıp kendi yarandan bakıyorsun dünyaya. Eskisi gibi acımıyor ve de asıl bu acıtıyor." –s.20-

"Senin varlığın, bana yapılmış enteresan bir şaka sanki. Aslında ben hala bu şakaya nasıl karşılık vermem gerektiğini arıyorum."  –s.58-

Kitap, altmış sekiz madde ile başlıklandırılmış, Kafka'nın aforizmalarını anımsatan kısa, özlü metinlerle başlıyor. Her maddede paylaşılan kah uzun, kah kısa hikayelerin çoğu Emrah Serbes'in benim de severek takip ettiğim "Afili Filintalar" blogunda "Afili Parçalar" adı altında yazdıklarından seçilmiş parçalar..

Bu kitap için seçilen parçalar gözden geçirilmiş ve yeniden düzenlenmiş. 53- 54- 55- 56- 57 ve 58. maddeler Birikim Dergisi'nin haziran 2009 sayısından alınmış. Kitabın sonunda yer alan biraz uzun bir hikaye diye nitelendirebileceğim Galip İşhanı hikayesi ise ilk kez bu kitapta yayımlanmış. Sayfa aralarındaki siyah beyaz fotoğraflar ise, Ümit Bektaş tarafından çekilmiş.

Emrah Serbes'in yaşadıklarından, gözlemlerinden ve okuduklarından parça parça anlar, anılar ve paramparça hikayeler.. Artık alışageldiğim sert, argolu, yer yer duygusallığın dibine vurduran Serbes üslubuyla..




16 yorum:

  1. Emrah Serbes'in kitapları çok dikkatimi çekiyor benim uzun süredir, bir ara ben de bir yerden başlayacağım bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz tarzı farklı ama içten ve gerçekçi geliyor bana :)

      Sil
  2. Kafka mı benzerlik mi okumalıyım =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitabın şekilsel dizgisi aforizmaları anımsattı :)
      içerik olarak tam benzer olduğunu söyleyemeceğim:)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Ot var, sabit fikir var, peynir altı var gel sen de :)

      Sil
  4. Kendisini de yazılarını da okumayı pek severim. Ne güzel oldu bu paylaşım tekrardan okuyasım geldi :)

    YanıtlaSil
  5. Benim başlayıp, benden kaynaklı olarak:) devam edemediğim ve doğru zamanı beklediğim kitabıdır... İçimde merak uyandırdın cnm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru zaman gelecektir bir gün bazı yerlerdeki çıkarımları evet işte bu, tam ben de böyle düşünüyordum diyeceğim yerlerin olduğu kitap :)
      sen de güzel kitaplar okuyorsun :)

      Sil
  6. Kitapcida bu yazarı görünce aklıma sen geliyorsun mavim. Hep sende denk geldim sanırım ondan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayalcimm emrah serbes 'in ikinci kitabını yazışım ondandır belki :)

      Sil
  7. Mavimm benim! O kitap çok harika bir şey:) ot detgisi de güzel. Sanırım aynı türlerden hoşlanıyoruuuz :) Murat Uyurkulak da tavsiye edilir aynı zamanda Hakan Günday :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tatlııı :) demek çok sevdinnn, ne güzel :)
      ot'u çok seviyorum ben de her köşesini okumadan bırakamıyorum :)
      Bak şimdii Murat uyurkulak'ı bilemedim ben hemen bakayım, Hakan Günday.. birçok kitabını okudum kitap etiketinde kitap tanıtımlarını görebilirsin :)

      Sil
  8. Emrah Serbes sanırım yeni bir akım başlattı edebiyatımızda... afili filintalar ekibi çok başka bir değer...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o ekibi çok beğeniyorum..
      emrah serbes akımı.. sanırım bu türde yazarlar artacak :)

      Sil