27 Ağustos 2024 Salı

granola lalalaa

 


İki su bardağı yulafın üzerine iki yemek kaşığı pekmezi ekle karıştır. 

Üstüne bir elmayı rendele. 

İçine tarçın, Hindistan cevizi tozu, zerdeçal ve evde bulduğun tüm kuru yemişlerden, kuru meyvelerden ekle. Hepsini iyice karıştır.

Airfyer'da 12 dakika pişir. Fırında da pişirebilirsin.

Granola hazır, kavanoza koy.

 Ara öğünlerde, kahvaltıda yoğurtla veya sütle tüket.

Ambalajlı granola bar gibi şekil vermen de mümkün. Onu da çantana atabilirsin kan şekerin düştüğünde yersin:)

Sevgiler.

12 yorum:

  1. Çok tahrik ediciydi, fıstık ve ocakta eritilmiş ve bal rengi almış şekerle karıştırıp, oluşturulan dikdörtgenden, küçük çikolata ölçeğinde parçalar kesip onları jelatinleyen ve o halde satan sokak satıcılarından bulmam gerek şimdi; gerçi artık marketlerde de var ama beyaz önlüklü, kollarında dirseğe kadar geçirilmiş siyah kollukları olan satıcılar yok ne yazık ki:) Eline sağlık, seninki bir sanat eseri, bana yaşattığı heyecana ve hatırlattığı anılara da paha biçemem elbette, çok teşekkürler yani:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tatlı anılara çağırmış seni, sevindim:)
      ben teşekkür ederim, mutfakta faydalı tarifler denemek keyif verici:)

      Sil
  2. Maviliklerle harmanlanmış bir tarif. Okumak bile iyi geldi. Benim de "Uydurmaca" adını taktığım tarifler vardır, ölçüsünü ver deseler veremem, unutmuşumdur. Ama sanırım işin sırrı, gönülden yaparak içine bir tutam da sevgi eklemekte.
    Küçük ayrıntılarla uygulamayı düşündüm bu güzel reçeteyi: Pekmezi bir kaşığa indirip, yeşil elmayı seçerek hazırlamak. Fırında 170 derece civarında pişirmek...
    Sağlığınız ve damak tadınız mutfak bereketiyle daim olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. size iyi gelmesi şu an beni de iyi hissettirdi kıymetli öğretmenim:) içine sevgi eklemek en mühimi... öyle de denenebilir, ben aşırı kansızlık sorunu yaşadığım için pekmezi sevmesem de tüketmeye çalışıyorum:) bu arada bir daha yaparsam kuru yemişleri ve meyveleri çıkarmadan beş dakika önce filan eklemeyi düşünüyorum, çok yanmasın:)
      amin hepimizin inşallah...

      Sil
  3. Granola yemedim hiç, tadını merak ediyorum. Yulaf sevmiyorum ama yine de denemek isterim. Eline sağlık, afiyet olsun😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yulaf sevmiyorsan granolayı sevmeme ihtimalin yüksek:) teşekkür ediyorumm:)

      Sil
  4. Hazır atıştırmalıkları alacağımıza enfes bir tarif bu Bahar Hanım. Kahvenin yanına ne güzel gider...Deneyeceğim mutlaka. :)
    Ellerinize sağlık olsun. Afiyetle tüketin.
    Kıymetli paylaşımınıza teşekkür ediyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahveyle nefis oluyor, çok teşekkürler Nazlı Hanım:)

      Sil
  5. Ellerine sağlık haika görünüyor:)

    YanıtlaSil
  6. Şahane olmuş Bahar'cım eline sağlık:)

    YanıtlaSil