13 Mart 2024 Çarşamba

Yaratılan, 2023


Yönetmen Çağan Irmak atmosferine alışık olanların izleyebileceği sekiz bölümlük mini bir dizi.

Anlatı kısmında yazar Mary Shelley'in, Frankenstein adlı romanından esinlenilmiş. Uyarlama değil ilham kaynağı olmuş. Konusu genel hatlarıyla, genç ve azimli bir tıp öğrencisi olan Ziya'nın İstanbul'da yaşadıkları ve eskiden babasının da tanıdığı İhsan Hoca ile yollarının kesişmesiyle, sürükleyici olayların odağı haline gelmesi...

İnsanın yaratma arzusu, bilimin sınırlarını zorlaması, kendinden olmayanı dışlaması, körü körüne bağlanılan namus kavramı, tabular, sonsuzluk arayışı, yaşadıkça kendinde yarattığı canavarsı yön ya da duygularını bastırdıkça ortaya çıkan yapay benliğiyle çatışması... 

Diziyi izledikten sonra sesli kitap olarak, Frankenstein kitabını da dinledim... Bu kadar gotik hava yeter be kuzum,   Adamlar'a kulak verelim:)






10 yorum:

  1. Merak ediyorum bu diziyi :)

    YanıtlaSil
  2. Henüz izleme fırsatım olmadı ama gördüm ben de :))

    YanıtlaSil
  3. Çağan Irmak filmlerini, büyük sofralarını hep severek izlemişimdir. Bu biraz farklı geldi.
    Öyle Bir Geçer Zaman ki' dizisiyle de sevilen, izlenen bir çalışmaydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. genel olarak beğenirim:) farklı bir sound getirmişler hoşuma gitti:)

      Sil
  4. henüz izleyemedim ama listemde benim de
    şarkıyı dinledim (:

    YanıtlaSil
  5. Çok merak ettim Bahar'cım, bakıcam buna, eline sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil