12 Kasım 2023 Pazar

Siyah Takım Elbiseli Adam- Stephen King

    

"Birileri sonradan bulup okuyacaktır yazdıklarımı. Bundan adım gibi eminim çünkü üzerinde GÜNLÜK yazan bir deftere, sahibi öldükten sonra bakmak insanın tabiatında vardır. O yüzden evet, yazdıklarımı muhtemelen birileri okuyacak. Asıl soru okuduklarına inanıp inanmayacakları. Büyük ihtimalle inanamayacaklar ama bunun bir önemi yok. Benim derdim inanılmak değil, özgür kalmak. Yazarak özgürlüğe kavuşabilir insan, yaşamdan bunu öğrendim." (s.7-8)

"Ama inanmıştım ona. Bir şekilde ona tamamen inanmıştım, yüreğimizle hayal ettiğimiz en korkunç şeylere bir şekilde inanmaya her zaman meyilli olduğumuzdan olsa gerek, inanmıştım." (S. 42)

*

İki öyküden oluşuyor kitap. O. Henry Ödülü'ne layık görülen Siyah Takım Elbiseli Adam ve Nathaniel Hawthore'un Genç Goodman Brown adlı öyküsü. Bu öyküde Amerikan edebiyatının önemli öykülerinden biri olma özelliğine sahip👍🤩

Lise yıllarında heyecanla Stephen King kitapları arayan o kız için okundu bu kitap🥰

**

Georges Perec'in, Harikalar Odası adlı kitabını da okudum ama onu pek sevemedim☺️

4 yorum:

  1. Bir an Siyah Giyen Adamlar çağrışımı yapsa da yazıya gelince anladım ki değilmiş, üstelik okunmamış kitaplardan ve bilinen ama okunmamış yazarlardan biriymiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğa üstü kurgu, gerilim ve korku türü beğeniyorsanız onun kitaplarıyla tanışmalısınız:)

      Sil
  2. Stephen King çok okuduğum bir yazar değil, aklımda olsun belki bunu okuyarak başlarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, bu hikaye kitabı iyi bir başlangıç olabilir:)

      Sil