21 Kasım 2020 Cumartesi

Le Rayon Vert, 1986

 


Jules Verne'in Yeşil Işın adlı kitabından ilham alınmış bir Eric Rohmer filmi. Verne'in bu kitabını okumadım ama listeme aldım. Filmin kahramanı Delphin, ince ruhlu, hassas bir kadın. Tam izne ayrılacakken sevgilisinden ayrılır ve sürekli kendi içine çekilme, her şeyi duygusala bağlama halindedir. Arkadaşlarının önerilerini dikkate almamaktadır. Onlar yalnızsın ve çabalamıyorsun diye atıfta bulunurken Delphin gizli gizli aşk acısı çekmeye devam etmektedir. İçindeki boşluğun faturasını kendine kesme Delphin:) Aşırı hassas ve duygusal sorunları olan kadınları erkekler sevmiyor ki :) 

Kırılgan kahramanımız tatili ailesiyle mi yoksa Paris'te tek başına mı geçirecektir? Diyaloglar çok iyi, hepimizin belli zamanlarda sorguladığımız cinsten. Güneş batarken atmosferdeki kırılmayla oluşan bir yeşil ışın varmış onu görmenin farklı anlamları varmış. Gün batımlarını farklı bir gözle izleyeceğim bu filmden sonra:)


Conte D'automne/ Sonbahar Hikayesi, 1998

Bu ara Fransız filmlerine sardım, çok seviyorumm:) Sonbahar Hikayesi  Eric Rohmer'in dört mevsim hikayelerinden biriymiş. Filmin olay örüntüsü, köyde yalnız yaşayan ve yetiştirdiği üzümlerle şarap üreten Magali isimli bir kadının etrafında gelişiyor. Çocukluk arkadaşı Isabella ve oğlunun sevgilisi Rosnie, Magali'nin şikayet ettiği yalnızlığına çözüm aramaya çalışırlar. 

Öbür mevsimlerin hikayesini de izleyeceğim, bu ara Eric Rohmer filmlerindeyim:)



6 yorum:

  1. Jules Verne'nin Yeşil Işın'ını okudum ama çocuk kitapları serisi içinde basılmıştı, kısaltılmışıydı belki. Başka baskısına da rastlamadım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İş bankasının gençlik klasikleri serisinde gördüm bende:)

      Sil
  2. Himmm ilk baştaki filmde listeye alındı:):)

    YanıtlaSil
  3. Yeşil Işın'ı okumuştum bir kaç sene önce. Çok kötü bir baskıydı, sonunu getirebildim mi hatırlamıyorum şu an :(

    YanıtlaSil