28 Temmuz 2024 Pazar

Yarın Güneş Yeniden Doğacak- Veronique Maciejak


Yas sürecinin inkar evresinde hayatını idame ettiren Chloe. Kitabın odağını, kahramanın şu anki hayatına farklı bir yüz kazandırması ve kendi çıkış yolunu çeşitli yöntemlerle bulması oluşturuyor.

Okuyanlara, özellikle bir yakın kaybında yaşanan zor süreçlere kılavuz olacak aydınlık bir yolculuk...

***


"Bir yakınımızı kaybettiğimizde çok sık hissettiğimiz bir duygu bu. Gülümsemek, zevk almak, heyecanlanmak, sevmek... Yapamadığımız davranışlar... Adeta sevdiğimiz kişinin yokluğunda bu duyguları hissetmeye hakkımız yokmuş gibi." (s.92)

*

"Yas, her şeyden önce duyguların kabulünden geçen gerçek bir iyileşme süreci. Önceki hayatımın mutlu bir geleceğe imkan tanımayan bir geçmişten kaçış olduğunun farkına vardım. Yaramın üzerine bir bant yapıştırmıştım yapıştırmasına ancak yaram hala oradaydı, derindi, canımı yakıyordu beni için için kemiriyordu ve doyasıya yaşamaktan alıkoyuyordu. Bugün o yara bandını çıkarttım ve yaramı iyileştirmek için üzerine merhem sürüyorum. Yaranın izi ömür boyu geçmeyecek olsa da en azından kabuk bağlayacak. Üstelik özellikle muhteşem anılarla dolu ve ben artık o anıları yad etmekten korkmuyorum. Annemin hayatta olmamasını sonunda 'kabullendim'." (s.89)

**

"Kitapta şu yas grafiği hikayesini buldum ve yaraları gerektiği şekilde sarmak için aşılması gereken beş aşamanın neler olduğunu öğrendim: inkar, öfke, pazarlık, depresyon ve son aşama kabullenme. Herkes kendi hızına göre ilerliyor ve bazı aşamalar diğerlerinden daha uzun sürebiliyor ancak genellikle, hepsi gerekli."(s.89)

***

Sevgiler.

8 yorum:

  1. Yas, cidden çok önemli bir süreç. Yaşamayan anlamıyor. Gerçi içinde bulunan insan da anlayamıyor ama şimdilerde destekleyici bir çok şey var. Yas grupları, bahsettiğiniz kitap gibi yayınlar çok yardımcı. Ertelememek, yaşamak gerek. Sonuçta ölümlüyüz. :(
    Kitabı bazı arkadaşlara tavsiye edeceğim. Teşekkürler, @>-----

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşayanlar için zor bir süreç. doğru yolu ve yöntemi bulmak adına çabaların boşa gitmeyeceğini düşünüyorum. teşekkür ediyorum, sevgiler:)

      Sil
  2. Bu yayınevinin kitaplarını çok merak ediyorum, kapak çalışmaları da çok hoşuma gidiyor😊 Kitabın konusu ilgimi çekti, alınacaklar listeme ekledim. Yas süreci kesinlikle çok farklı ilerliyor herkeste, yaşayan biri olarak çok zor olduğunu söylemem gerekiyor. Yaşayanlar çok daha iyi anlıyor😔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yayın çizgisini beğeniyorum bende:) yas, bireyi epey zorlayan bir süreç, kişiden kişiye değişiyor... teşekkürler..

      Sil
  3. Önemli bir konu gerçekten, bu süreç için bir kılavuz olması güüzel Bahar'cım eline sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ani ölümler daha da karmaşık bir hal almasına neden olabiliyor... rica ederim, sevgiyle:)

      Sil
  4. Ani ölümlerden sonra yas süreci çok zordur. Sanki o güneş bir daha hiç doğmayacak gibi hissedersin ve her sabah doğan güneşle birlikte yaşama devam ediyor olmaktan utanırsın...
    Zordur yas süreci asla yaşamak istemeyeceğimiz kadar zor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten çok ağır, hislere tercüman oldun... yaşayanların daha iyi anladığını düşünüyorum...

      Sil