22 Ekim 2023 Pazar

Finding Vivian Maier, 2013

 


Vivian Maier'in fotoğraflarına, okumayı sevdiğim edebiyat içerikli adreslerde rastlamıştım. Hoşuma gitmişti. Daha sonra biyografisinin anlatıldığı belgesel tarzı filmini yorumlara takılmadan izledim. Chicago'lu tarihçi John Maloof bir müzayededen rastgele bir koli fotoğraf alır. Vivian'ın fotoğrafları bu şekilde başkalarına ulaşır. Hayatı boyunca çocuk bakıcılığı yapmış ve boynunda fotoğraf makinesiyle değişik fotoğraflar çekmiş yalnız bir kadının hikayesi, filmin merkezini oluşturur. Sanat dünyası onun fotoğraflarını kabul etmese de, fotoğrafları tanınır. Portre fotoğrafları kişinin o alanına bir müddet girmenizi sağlar. Bir yabancının alanında kısa süre kalmak ve o anı durdurmak gibi bir eyleme benzer. Bu fotoğrafların içeriğini salt portre fotoğrafları oluşturmaz. Onun objektifinden yansıyan sokaktaki farklı manzaralar demek daha yerinde olur... 


*
Star Wars 6 izlendi, Seinfeld'i bu ara yoğunluktan ihmal ettim.

6 yorum:

  1. Kendisinin hayranıyım, fotoğraflarıyla internette karşılaşmıştım bir kaç sene önce, kesinlikle özel biri, sanat dünyası halt etmiş derim çünkü onun fotoğraflarında kurmacadan eser yok, sahici hepsi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet doğru kelime bu, sahici:) sahici her şeyin rengi

      Sil
  2. Diane Arbus'u hatırlattı Bahar'cım eline sağlık::)

    YanıtlaSil
  3. Hiç bilmiyordum. Star Wars'u da hiç izlemedim ama merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fotoğrafları iyi:) Star Wars aksiyon şöleni:)

      Sil