20 Mart 2023 Pazartesi

beş kısa fasılda otobiyografi

I
Sokakta yürüyorum.

Kaldırımda derin bir çukur var.
İçine düşüyorum.
Kayboldum… Çaresizim.
Benim hatam değil.
Bir çıkış yolu bulmak çok zaman alıyor.


II
Aynı sokakta yürüyorum.
Kaldırımda derin bir çukur var.
Onu görmemiş gibi yapıyorum.
Tekrardan düşüyorum içine.
Aynı yerde olduğuma inanamıyorum.
Ama bu benim hatam değil.
Yine uzun zamanımı alıyor buradan çıkmak.

III

Aynı sokakta yürüyorum.
Kaldırımda derin bir çukur var.
Orada olduğunu görüyorum.
Yine de düşüyorum içine… 

Bu bir alışkanlık.
Gözlerim açık.
Neredeyim biliyorum.
Bu benim hatam.
Hemen çıkıyorum.

IV
Aynı sokakta yürüyorum.
Derin bir çukur var kaldırımda.
Etrafından dolanıyorum.

V
Başka bir sokakta yürüyorum.

Portia NELSON
There’s a Hole in My Sidewalk: The Romance of Self-Discovery


8 yorum:

  1. çok etkileyici, okumamıştım daha önce, teşekkürler paylaşım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insanın kendini keşfetme sürecini iyi özetlemiş...
      rica ederim..

      Sil
  2. Şahane... kaldırımlar şiirini hatırlattı bana..:) teşekkür ederiz Bahar'cım:)

    YanıtlaSil
  3. Çıkmaz sokaklar, derin kuyular, tuzaklar öyle çok ki yaşantımızda. Belki zamanla tehlikeyi fark edip karanlıkta el yordamıyla önlem almaya çalışıyoruz, bazen yol değiştiriyoruz, deneyim kazanıyoruz...
    Çok güzel ve anlamlı bir şiir.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil