22 Ocak 2020 Çarşamba

Bilinmeyen Sular - Mevsim Yenice



Bilinmeyen Sular, insanın aidiyet duygusunu, farklı duyguların gel gitlerinde kaybolan insanların arayışlarını arka planına almış on öyküden oluşuyor...

Sahip olduklarımızın bize sahip olması, gidememek, oluşturduğumuz düzenin bir parçası olmamız ya da olamamız, yani bir şekilde var olmaya çalışmamız, iletişimsizliğin bizi getirdiği noktadan yeniden başlamak, sanatın üzerindeki gölgeler ve yarım kalan yolculuklarımız... Bu öykülerin dokusunda hissettiğim duygular ve öykülere eşlik eden canım Pink Floyd şarkılarından paylaşılan dizeler, çok güzeldi...


Sevgili Mevsim Yenice'nin anlatım tarzı, yansıttığı dünyalar çok iyi ve çok tanıdık. Sevdiğim birkaç alıntı bırakıyorum :)


 ''İnsanlar da böyledir işte... Dışarıdan güzel gözükürler, lezzetli, taze. Sen görmeyi bileceksin. Öğreneceksin. Kabuğun altındakini görmeyi öğreneceksin. Sonra çürük çıkınca üzülmeyeceksin."

“O kadar çok başkaları olmaya başlıyoruz ki oyunun nasıl oynandığını unutuyoruz. Taklit ettiğimiz kişileri tahmin etmeyi unuttuğumuzu ve pes etmekten ne zaman vazgeçtiğimizi hatırlamıyorum. Artık kendimiz değiliz, bir tek bundan eminim.” .

.

6 yorum:

  1. Kitabı daha önce görmüştüm sanırım ama konusunu bilmiyordum. Sevebileceğim bir kitap gibi, teşekkür ederiim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öykü seviyorsan hoşuna gideceğini düşünüyorum :)
      ben teşekkür ederim, sevgiyle:)

      Sil
  2. Artık kendimiz değiliz, evet.

    YanıtlaSil
  3. Öykü okumak pek tercihim olmasa da yazara şans verebilirim :)

    YanıtlaSil