17 Ekim 2016 Pazartesi

Yaşlı Adam ve Deniz - Ernest Hemingway



"Her gün yeni bir başlangıçtır. Elbette insanın şansa da ihtiyacı var. Ama önce gerekeni yapmalı ki, şans kapıyı çaldığında insan hazır bulunsun!"

"Günün her doğuşu yepyeni ayrı bir gün getirir."

"Yapmadığın şeyleri düşünmenin sırası değil şimdi. Olacağı, becerebileceğini düşün."

“Biriyle konuşmanın, kendi kendine konuşmaktan, denizle konuşmaktan çok daha güzel olduğunu fark etti.”

Yıllar önce Çanlar Kimin İçin Çalıyor? kitabını okuduğum Ernest Hemingway'in Pulitzer ödüllü bu kitabı gerçekten huzur veren, yormayan bir kitap. 
Ben diliyle anlatılan kitapta yaşlı Kübalı bir balıkçının okyanusun ortasında dev balıklarla giriştiği mücadele anlatılıyor. 
Betimlemelerin zengin olduğu kitabın filmi de varmış. 
Merhametli, iyi niyetli bu balıkçının hayata, insanlara ve doğaya uzanan düşünceleri insanı derinden etkileyen türden.

16 yorum:

  1. Güzel bir kitaba benziyor, kapağını çok sevdim bu arada:) keyifli okumalar dilerim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mavili iç açıcı :)
      sana da kitap günlüğüm, sevgiler<3

      Sil
  2. Kütüphaneye bir bakayım varsa hemen alıp okuyacağım :)

    YanıtlaSil
  3. “Biriyle konuşmanın, kendi kendine konuşmaktan, denizle konuşmaktan çok daha güzel olduğunu fark etti.”

    Kitabın alıntılarını çok sevdim. Listeme aldım kesinlikle okuyacağım. Teşekkürler. :))

    YanıtlaSil
  4. Sonu üzmüştü beni, yıllar geçmiş olmasına rağmen hala canlı ve renkli hatırladığım,okurken yaşattıran harika bir kitap gerçekten

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. net görüntüler bırakıyor insanın zihninde :)
      sevgiler<3

      Sil
  5. Şu kitabı ne zaman görsem aklıma Spencer Tracy geliyor..

    YanıtlaSil
  6. Yıllar önce severek okuduğum bir kitaptı ... Her kitap miminde de önerdiğim mutlaka okunmalılar arasındadır benim için ...
    Emeğine sağlık canım
    Huzurlu geceler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle bir kitap olduğunun düşünüyorum didemikam :)
      teşekkür ediyorum, sevgiler <3

      Sil
  7. Benim en sevdiğim Hemingway romanlarında biridir .

    YanıtlaSil
  8. Tanıtmak için ne güzel bir kitap seçmişsin sevgili Bahar. Çok rahat okunan bir kitap olduğunu hatırlıyorum.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil