18 Mart 2016 Cuma

Sen Aydınlatırsın Geceyi


Yönetmen: Onur Ünlü
Oyuncular: Ali Atay, Demet Evgar, Damla Sönmez..
Tür: Fantastik, dram
Yapım Yılı: 2013

Siyah beyaz olarak çekilen filmde Cemal, annesini ve kardeşlerini yangında kaybetmiş bir gençtir. Yaşadığı bu travmatik durum, sonraki hayatının gidişatını yerle bir eder. Öyle ki Cemal sıra dışı durumların, olağan üstü olayların içinde yaşayan bir kahraman haline gelir. Yer yer William Shakespeare'in dizelerine de göndermeler yapan farklı bir Onur Ünlü filmi.

"yarayla alay eder yaralanmamış olan
bak nasıl da sararıp soluvermiş tanrıça kederlerden
sen çok daha parlaksın çünkü
sen tüm göklerdeki yıldızların ilki
sen aydınlatırsın geceyi"


William Shakespeare

16 yorum:

  1. Benim sözlüm son derece ali atay hayranı yanında olduğum bi gün süpriz yapabilirim izleriz çok mutlu olur :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi bir oyuncu Ali Atay :)
      güzel bir sürpriz olur evet :)

      Sil
  2. Merhaba,

    Eee siz filmi beğendiniz mi? Sanırım tek öznel belirtmeniz "farklı" sözcüğü olmuş.

    Renkli günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz :)
      çok beğendiğim söylenemez, içerik olarak bu değerlendirmeyi yapıyorum.
      keyifli pazarlar...

      Sil
  3. Izlemli konusu güzelmiş. Sessiz sedasız reklamsız filmler daha mı güzel oluyor ne?

    YanıtlaSil
  4. Eski siyah beyaz fotoğraflar çok farklı gelir bana. 2013 yılında siyah-beyaz çekilmiş bir film de çok ilginç.Bazı Fransız filmlerini düşündürdü bana. İzlemek isterdim.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. siyah beyaz filmleri ben de daha sıcak buluyorum nedense :)

      Sil
  5. İzlemek çok istedim Ali Atay'ı çok severim ama bir türlü kısmet olmadı :)

    YanıtlaSil
  6. ironi ve tezatlıklar bütündü filmde :)

    YanıtlaSil
  7. pekiii en çok hangi sahnesi güzeldi söleseneee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cemal ile Yasemin ilaçları gazozla içip uçmaya başlıyorlar o sahne çok hoştu :)
      bir de sık sık çalan Mehmet Erdem'in seslendirdiği gülmek için yaratılmış gözlerde yaşlar niye şarkısıyla gösterilen bölümler :)

      Sil
  8. Çok merak ettim en kısa zamanda izleyeceğim

    YanıtlaSil