23 Mayıs 2020 Cumartesi

Kuyu ve Sarkaç -Edgar Allan Poe



Psikolojik gerilimi kusursuzlaştıran ve olağanüstü öyküler, şiirler yazan Edgar Allan Poe külliyatından farklı öyküler içeren derleme bir kitap, Kuyu ve Sarkaç...

Bu seçkideki hikayeler; gizemli bir yolculuğun içinde dehşetin, delilik nöbetlerinin, korku çığlıklarının, tuhaf cinayetlerdeki bulgu ve ipuçlarının peşindeki izleri takip ediyor... Çoğu öyküyü daha önce okuduğum Poe kitaplarından hatırladım...


***
“Alışılmamış ve anlaşılmazı birbirine karıştırmak gibi büyük ama sık rastlanan bir yanılgıya düştüler. Oysa akıl gerçeği ararken, alışılmış biçimlerin dışına çıkarsa yolunu bulur.”

"Gerçek her zaman bir kuyunun dibinde değildir... Biz onu vadilerin derinliklerinde ararken, o dağların doruklarında durmaktadır."


“En vurdumduymaz görünen insanlar bile yüreklerinde sıcak hisler taşırlar. Yaşamak ile ölmek arasında fark göremeyecek kadar kaybetmiş olanların bile ciddiye aldığı konular vardır.”


4 yorum:

  1. Şairlerin düzyazılarını ve denemelerini çok seviyorum çünkü kelimeleri hiç düşünmeyeceğimiz şekilde kullanır, bizi "düz"yazıda dahi şaşırtırlar. Edgar Allan Poe da onlar arasında en başta gelenlerden biridir. Bu kitabını bilmiyordum, zaten derleme olduğunu belirtmişsin, çok ilgimi çekti, teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. korku, gerilim konusunda onun çok farklı bir dünyası var gizem severler için bire bir :)
      rica ederim :)

      Sil
  2. Korku gerilim tarzı kitaplardan hiç okumadım. Kaldıramam gibi geliyor :) Ama gizem, cinayet, ipuçları, yani dedektif severim. Bu yazarı hiç duymadım. Sayenizde öğrenmiş oldum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba hoş geldin :)
      arada okuyorum bende :)
      sevgiler..

      Sil