7 Mayıs 2013 Salı

Okumam gerekenler


Sevgili günlük, biliyorsun elimde okuduğum-Nazan Bekiroğlu-Nar Ağacı- adlı kitap ve bunun dışında sırada bekleyen kitaplarım var.Geçen gün de sırada bekleyenlerden sonra okumam gerekenleri,listeledim.Seni de not defteri olarak kullandığımı sanma,unutmayayım diye yazıyorum buraya.Çabucak bu kitapları temin etmeli,bitirmeliyim.


Jorge Amado- Kırlangıç ile Tekir Kedi
Italo Calvino-İkiye bölünen Vikont,Ağaca tüneyen Baron,Varolmayan Şövalye
Sabahattin Ali-İçimizdeki Şeytan
William Faulkner - Döşeğimde Ölürken 
Chuck Palahniuk-Tıkanma
Joseph Conrad - Karanlığın Yüreği 
Jorge Luis Borges – Kum Kitabı
Hüsnü Arkan-Mino'nun Siyah Gülü
John Fowles – Büyücü
Mıchel Tournier – Kızılağaçlar Kralı 
Franz Kafka – Şato 
Albert Camus – Yabancı
F.Scott Fitzgerald – Muhteşem Gatsby 
Ursula K. Lein-Yerdeniz I,Yerdeniz III Uzaktaki sahil
Kurt Vonnegut – Otomatik Piyano
Salinger – Franny ve Zoe 
Giancarlo Berardi – Ken Parker
Jack Kerouac-Yolda

Dün eski filmlerden "Ayna/Zerkalo" yı izledim.Lirik anlatımı olan güzel bir film,Tarkovsky'nin deyimiyle "filmsel,görüntüsel bir şiir"...Yakında araştırmalarımla güzel bir sinema  listesi de oluşturmalıyım.Acilen izlemem gerekenler diye.
"Ayna/Zerkalo " filmi,klasik giriş,gelişme,sonuç kısmı belli olan bir film değil.Gel-gitli bir zaman,mekanlar,yer,tarihsel olgular bir kıyıya vurmuş.Şiirsel bir dille ölmekte olan bir adamın ikinci dünya savaşı sonrasında yaşadığı çocukluğu,ergenliği,anne ve babasının ayrılması ile yaşadığı travmatik anların,Rus tarihi fonunda anlatıldığı bir film.Anlatılan yönetmenin kendi hayatı aslında, annesi de rol almış.Aynı zamanda şair babasının güzel şiirlerine de yer vermiş.İşte bu şiirlerden küçük bir bölüm:


“buluşmalarımızın her anını
bir mucize gibi coşkuyla kutlardık
yeryüzünde yalnız biz vardık
sen bir kuş kanadından daha hafif ve inceydin
bir hayal gibi, merdivenleri uçarak
yağmurlarla ıslanmış
leylakların arasından geçirip,
aynanın ötesindeki ülkene götürürdün beni."
                                                                                  Arseny Tarkovsky

20 yorum:

  1. listeler birikmeden bitirmeli:)
    böyle not alınca da kendine hedef belirlemiş oluyorsun bu çok güzel:)ben de yapıyorum bunu.
    film de ilgimi çekti.şiirlerle dolu bir film galiba .izlemeliyim en kısa zamanda:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru diyosun biriktirmemek gerek:)
      unutuyorum hep o nedenle yazdım
      film biraz analizi zor gibi duruyor ama senin sevebileceğin tarzda diyebilirim

      Sil
  2. Ne güzel liste, benimde okumam gereken bi dünyaa kitap :s

    YanıtlaSil
  3. şiir harika,minik bölümüyle doymadım :) kitabı merak ettim. Listende kaliteli ve iyi seçimler var. Bende not ettim alınacaklara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir çok etkileyici
      bu kitapları ben de merak ediyorum
      en kısa zamanda okuyalım o zaman:)

      Sil
  4. bahar filmleri nereden izliyorsun? DVD mi? İzlediğin bir site var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım netten izliyorum genelde.Sadece bir siteden değil ama genellikle şu siteden izliyorum:
      http://www.izlebizle.net/andrei-tarkovsky-zerkalo-the-mirror-1975-izle.html

      Sil
  5. Merhaba,
    Güzel kitaplar..blogunuzu geziyorum..kitabı,şiiri sevince insan gezinti güzel oldu.
    Selamlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz:)
      hoşnut kalmanıza sevindim
      sevgiler.

      Sil
  6. bu listedeki bir kitabı bile okumamışım. ne kötü :(
    bu aralar ben kitaplarla arama baya mesafe koydum ne yazık ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ben de bunları okumadım ve okumadığım binlerce kitap var
      bazen yoğunluktan olabiliyor hepimize
      zamanın olduğunda okursun,sıkma canını..

      Sil
  7. 5 aydır evdeyim
    bir kitap bitiremedim ve utandım kendimden şimdi
    sana da imrendim Bahar. Maşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emrecim akıcı kitapları seçersen daha kısa sürede bitirebilirsin
      kitap seçimi bu anlamda çok önemli..

      Sil
  8. İnsan böyle liste yaptı mı bir parça da olsa düzene girmiş gibi hissediyor bazı dağınıklarını değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle liste yapmalı,not almalı,unutuyor insan

      Sil
  9. bunlardan sadece ikisini okudum. sabahaddin ali evet ve elbette.camus yabancı ise nihilist birinin akıcılıktan yoksun kurgusu bence.okursan senin yorumlarını da bilmek isterim. ve benim önerim hoca efendinin sandukası(emre kongar),(adam fewer) olasılıksız,(çeraşe tembot) tek atlı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle mi?en çok merak ettiklerimden biri de Camus'du oysa:)
      diğer önerilerini de hemen listeme alıyorum,çok teşekkürler..

      Sil
  10. albert Camus yabancı'yı geçen ben de okuyacaktım kardeşim okuma dedi, pek bişey anlamadım dedi:S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh en çok önemsediğim oydu ne biliyim en iyi 100 kitap listesinde görmüştüm ve birçok yerde rastladığım için merak ettim ben de:)

      Sil