27 Mayıs 2023 Cumartesi

İyi Hissetmek- Dr. David Burns


İyi hissetmek, iyi hissettiriyor, mottosuyla yola çıkan kitap, bilişsel terapiyi bireyin kendi hayatında uygulayabileceği pratik uygulamalarla işliyor. Duygu durumunu düzenleyen tekniklere hangi durumlarda başvurulacağını, semptomları görebilmeyi cesaret verici bir anlatımla aktarıyor. Kişisel gelişimden tat almaya odaklanarak, gelecekte yaşanabilecek iniş çıkışları en aza indirgeyerek, depresyonla mücadele etmenin yollarını sunuyor. Bilişsel terapinin ilk savı, tüm duygularımızın bilişlerimizle ya da düşüncelerimizle yaratıldığıdır. Bu kitapta yer alan, yöntem ve teknikleri bir defter tutarak uygulamaya çalışıyorum. Otomatik pilot zihnimin tepkilerinden daha çok farkındalıklı tepkiler vermeye çalışıyorum. Yanlışlarımı görüyorum, bana aktarılan faydası olmayan düşünme ve davranış modellerini bırakmayı hedefliyorum...
Teşekkürler Dr. Burns:)

***

“Kendinize sorun “Hatalarımdan ne öğrenebilirim? Bundan bana bir iyilik gelebilir mi?” Deneme olarak yaptığınız bir hatayı düşünün ve ondan öğrendiğiniz her şeyi yazın. En iyi şeylerden bazıları hata yaparak ve onlardan öğrenilerek öğrenilebilir. Konuşmayı, yürümeyi ve yaptığınız her şeyi böyle öğrendiniz. Bu tarz bir büyümeden vazgeçmeye niyetli misiniz? Mükemmel olmayan yanlarınızın ve aptallıklarınızın en büyük servetlerinizden biri olduğunu söyleyecek kadar ileri gidebilirsiniz. Onları sevin! Hatalı olma becerinizden hiç vazgeçmeyin; çünkü, aksi halde ilerleme yeteneğinizi yitirebilirsiniz.(s.368)

“Hayat çok seyrek “öyle ya da böyle”dir. Örneğin, hiç kimse bütünüyle zeki ya da aptal değildir. Aynı şekilde, hiç kimse her şeyiyle çekici ya da tamamıyla çirkin değildir. Bu evrende “mutlak” yoktur. Eğer yaşantınızı mutlaklık sınırına doğru zorlarsanız, sürekli bunalımda hissedersiniz. “

2 yorum:

  1. Bu psikoloji serisini seviyorum, bu kitabını alıp okumadım. Bende de Hayatı Yeniden Keşfedin kitabı var, çok sevmiştim:) Bu kitap da alınacaklar listemde:))) Emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu seriden okumak istediklerim var benimde:) teşekkür ederim, sevgiler...

      Sil