11 Mayıs 2022 Çarşamba

yeni keşifler


Bayram tatilinden bu yana incelemeye aldığım kitaplar:

1)Karpuz Şekerinde/ Amerika'da Alabalık Avı- Richard Brautigan

2)Kedi Beşiği/ Şampiyonların Kahvaltısı- Kurt Vonnegut

3)Yoldakiler- Carolyn Cassady ( Love Always, Carolyn adlı belgesel bir filmi de varmış)

4)Hezarfen Uçmak Özgürlüktür- Ahmet Önel (Çocuk Edebiyatı)


"Sanırım kim olduğumu merak ediyorsun ama ben sürekli bir adı olmayanlardanım. Adım sana bağlı. Aklından geçtiği gibi seslen bana.
Eğer uzun zaman önce olmuş bir şeyi düşünüyorsan, diyelim biri sana bir şey sormuştu ve sen de cevabı bilmiyordun.
İşte benim adım o.
Belki çok sıkı bir yağmur vardı.
İşte benim adım o.
Ya da biri senden bir şey yapmanı istemişti. Sen de yapmıştın. Sonra dediler ki yaptığın şey yanlış “hatam için üzgünüm” dedin ve başka bir şey yapmak zorunda kaldın.
İşte benim adım o." (Karpuz Şekerinde)

"Hiçbir şeyimin kutsal olmadığına karar vermiştim, hiç kimsenin değildi, hepimiz birer makineydik, kaderimizde çarpışmak, çarpışmak, çarpışmak vardı."

"Ona yaşamaya değmeyen bir hayat vermişti ama aynı zamanda ben de ona demir gibi bir yaşama isteği vermiştim. Dünya gezegeninde bu sık rastlanan bir kombinasyondu."(Şampiyonların Kahvaltısı)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder