29 Ağustos 2020 Cumartesi

Maviye İz Süren'e Dair IV

 

Sahipsiz Cümleler/ Sevgili Özlem'in yorumu:

Bahar kokulu bir kitap. 🌹🍀🌸🍃 🌱

Bir annenin çocuklarına bırakacağı en güzel şeylerden biri de bu olmalı. Gülce'nin (benim minik mektup arkadaşım şimdi genc bir kız oldu.) Ve Öykü'nün ismini görmek... Kitap senin, benim ya da gün içerisinde yanımızdan geçen insanların öyküleriyle dolu. Bir kaç alıntı yapayım size:

"İnsanlar acılarını ortadan kaldırmayı beceremeyince çarpıtmanın en iyi yolunu bulmaya çalışıyorlardı. Özellikle bu Coğrafya da mağdur olan kadınlar."
.....🌹🍃🍀
"Bakıyor onlara, bu takma kirpikli, peruklu şehre, bu makyajı, bu sahtelikleri, kanını donduran farklı yüzlere."
.....🌹🍃🍀
"Bir yerden kopup gidecek işte hayat. Hiç ummadığı anda, her şey akışında giderken, her şey kendi seyrindeyken. Dün vardın, bugün yok olacaksın."
......🌹 🍃 🍀
"İnsan her yerde çocukluğunu arar."
......🌹🍃🍀
" Bazen hiçbir şey yapmadan sessizliği dinliyor musun? Sana diyorum hey, duyabiliyor musun beni? Kendini kaptırdığın dünyanın sesini kısamaz mısın? "

Tebrikler, daha nice kitaplarını okumak dileğiyle canım


hayat_kitapta_saklı/ Sevgili Asuman'ın yorumu:

Mavi 👉derinliğin,huzurun,sevginin, umudun rengidir.
Sevgili yazarımız,değerli arkadaşım Bahar’ın kalemi ile tanışmam @oykugazetesi ile olmuştu.cArdından edebiyat dergilerindeki derin hikayelerinde iz sürmeye başladım. Ve 👉 @edebiyatist dergisinde kalemlerimiz buluştu...😍
Sonunda kitabı çıktı ve bizlere mavi Işık huzmesini sunuyor ...
:
Hep beraber kitabımızın içeriğine yolculuk yapalım 👉Mavi-İz-Süren adı altında üç bölümden oluşup her bir bölümde, birbirinden bağımsız on hikaye bulunuyor.
İnsan analizlerinin üzerinde durup,yaşanmışlıkların his ve duygularını, mutluluk ve sevinçlerini,
hüzün ve yalnızlıklarını,acı ve korkularını aynı anda yaşıyoruz.
Kimi zaman ne yapacağımı şaşırmış halde😳çelik kapımın buzlu camındaki puslu erkek siluetinin korkusuyla baş başa kaldım.
Bazen masallar diyarında,bulut kuşuyla göğe dalan,çatallanan yolların içli öykülerinde beliren,ruhunda varlığını yakan ebruli su perisinin rüyalarında gezindim.
Kimi zaman ise👉yaşamla ölüm çizgisi arasında sıkışmış gövdemde kadın ve adam oldum.
Ardından siyah bavulumu sıkıca kapattım.
Ah Bahar sen ne yaptın böyle 👏🏻senin dediğin gibi “Bir demet ışık umuduyla uyanıyorum her sabah...”
Kalemin daim, okurun bol olsun arkadaşım...
Gri solgun yollarda yolunuzu ,umudunuzu kaybettiyseniz , mavinin derinliklerinde yolunuzu bulmak istiyorsanız doğru adrestesiniz.
Hepinize mavi günler dilerim...


Meltem Bige Ulu/ Sevgili Meltem'in yorumu:

Selam💕
Bugün size aynı dergiden @edebiyatist seslendiğimiz, Sevgili arkadaşım Bahar Uysal Karakuş’un #maviyeizsüren kitabıyla geldim.
.
Kitap; kitabın ismini oluşturan üç bölüm ve her bölümde yer alan on öyküden oluşuyor. İnsan ve doğasına dair kimi zaman masalsı kimi zaman realist bir yaklaşımla kaleme alınmış öyküler, hem haykırışın hem kabullenişin izlerini taşıyor.

Umudun rengi nedir? diye sorulsa, ekseriye akıllara ilk gelen Mavi’dir.
Hayat veren suyun, gökyüzünün , denizin...
Her ne kadar aslında öyle olmasalar da...
Öykülerindeki karakterlerin kimi de tıpkı mavi gördüğümüz, aslında olmadığını bildiğimiz ya da zaman içinde öğrendiğimiz yanılsamalar gibi.
Kimi taktığı maske yüzünden ayırt edemediğimiz, kimi de zamanın toplumun, kişilerin veya olayların değiştirdiği...

Yine de hep bir ümit içindeyiz.
Dediğin gibi : “Çünkü ümit, bir sonraki zamanın renk belirleyicisidir.”
.
Yaşam ile ölüm arasındaki berzahta sıkışıp kalanların, kadın/adam olmak sorunsalıyla boğuşanların, rüya aleminden aksi seda yapanların, hayatın, akışın cümlesinin izini süren Sevgili Bahar..
.
“ O kadar çok birbirine geçmiş ses ve gürültü var ki; biliyorum, beni duyamazsın. Ama yine de şansımı denemekten, iç sesimi dinleyip durup durup seslenmekten alıkoyamıyorum kendimi ,” diyorsun arka kapağından.
.
Ben duydum.
İsterim ki daha çokları duysun.

2 yorum:

  1. "İnsanlar acılarını ortadan kaldırmayı beceremeyince çarpıtmanın en iyi yolunu bulmaya çalışıyorlardı. Özellikle bu Coğrafya da mağdur olan kadınlar." Nasıl güzel, nasıl....

    YanıtlaSil