31 Ağustos 2020 Pazartesi

Doğu Ekspresinde Cinayet, 2017

Ünlü oyuncuların bir araya geldiği, Agatha Christe'nin romanından esinlenerek kurgulanan bir film. Baş rollerinde Johnny Depp Ve Kennet Brangh var. Sevgili Johnnyciğimin imajı farklı geldi bana zira ona uzun saçı yakıştırıyorum ben:)

Konusuna değinecek olursam, 1930'lu yıllarda İstanbul'dan Paris'e giden Doğu ekspresinde bir cinayet işlenir. Bu trende aynı zamanda kendine çok güvenen, tanınmış bir dedektif de yolculuk etmektedir. Hercule Poirot, öldürülen kişinin katilini bulmaya dönük ipuçları bulmaya çalışır. Öldürülen kişi ise, Amerika'nın milyonerlerinden biridir. Acaba katil ya da katiller kimdir :)


Joker, 2019

Başarısız bir palyaço olan Arthur, kötü bir karakter olan Joker'e dönüşürken bende bambaşka duygular denizinde bir o yana, bir bu yana savruldum durdum. Aslında bir anti-kahraman değil Joker. Aile sıcaklığı görmemiş, insanlar tarafından anında yaftalanacak bir rahatsızlığı var, zorbalıklara maruz kalmış, dışlanmış ve yalnızlığa itilmiş. Onu yaratan sistemin kendisi. Hayata farklı yerlerden tutunmaya çalışırken mutsuzluktan ölmek üzere beni duyun, ben buradayım diyor ama kimse farkına bile varmıyor onun. Herkesin unuttuğu,  görmezden geldiği bir kaybeden. Doğarken seçme ve değiştirme şansımızın olmadığı bu acımasız sistem mi, kaybedenleri kötü olmaya zorluyor?

6 yorum:

  1. Cinayet işlenmeden katili bildiğim için bizimkiler beni paralayacaklardı neredeyse. Gerçi Metehan'a göre, ben kitabını okumuşum ve tabii ki okuduğumu hatırlamıyorum olsam da katil bilinçaltıma kazınmış :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaaa katili söyleyenlere gıcık oluyorlar:)
      Bende doğru tahmin ettim ama bu kitabını okumamıştım:)

      Sil
  2. steadicam ile şüphe taşıyan karakterlerin kesintisiz takip edilmesi filmde en akılda kalıcı şeydi bana göre.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinemayla ilgili biri daha iyi analiz ediyor eveeet:)

      Sil
  3. İlk filmin eski çekimi de var mıydı?

    YanıtlaSil