10 Temmuz 2020 Cuma

varlık gözü


"Liber non est, qui non aliquando nihil agit: Arada bir her şeyden elini eteğini çekemiyorsan, özgür değilsin." -Erasmus, Adagia





"Çöplükle dolmuşçasına bir kalp
Seni yavaşça öldüren bir iş
İyileşmeyecek yaralar
Çok yorgun ve mutsuz görünüyorsun
Sakin bir hayat seçeceğim
Telaş ve sürprizler olmadan
Sessizlik
Bu benim son uyuşmam
Son acı çekişim
Telaş ve sürprizler olmadan
Lütfen
Ne kadar güzel bir ev
Ve ne kadar güzel bir bahçe
Telaş ve sürprizler olmadan
Lütfen"
-Uyanış şarkılarım, Radihead, No Surprises, çeviri



"Hayatın gizli boyutu olan sonsuzluk içimizdedir: İçimizde atar ve canlıdır." Eugenio Borgna (Ruhun Yalnızlığı, s. 27, YKY)

14 yorum:

  1. Çok güzel sözler özellikle ilk cümle ruhuma dokundu...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel. Sözlere bayıldım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Erasmus'ta kaldım ben devam edemedim. Özgürlüğün tanımı buysa sanırım insanlar içinde yaşayan hiçbirimizin özgür olmasına mümkünat yok. İlişkiler, sorumluluklar, beklenenler.. Sanırım "inziva" sadece tek başınayken mümkün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özgürlüğün tanımı da çok göreceli, bazı durumlarda farkında olmadan bizi etkisi altına alan bağlılıklardan ve bağımlılıklardan uzaklaşma olarak da görebiliriz :)
      sevgiler

      Sil
  4. "sonsuzluk içimizdedir" üzerine çok laf edilebilecek, düşünülecek bir cümle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eveet, sonsuzluk mümkün mü her şeyin bittiği yittiği bu dünyada :)

      Sil
  5. ne tatlı bi şarkıdır

    YanıtlaSil
  6. Yeniden merhaba :)
    Sözler çok hoş. Özellikle sonsuzluğun hayatın gizli boyutu olması, içimizde ve canlı olması kısmı beni yakaladı. "Uyanış şarkılarım" da çok hoş bir tanım olmuş. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Aliceee:)
      Ben teşekkür ederim, yeniden hoş geldin :)
      Sevgiler

      Sil
  7. "Arada bir her şeyden elini eteğini çekemiyorsan, özgür değilsin."

    Son zamanlarda hepimiz özgürüz desenize :)

    YanıtlaSil