21 Kasım 2017 Salı

Martin Eden - Jack London



"Ne söylediğinizden çok nasıl söylediğiniz önemli."

"Kitaplar okudun ve okudukça yalnızlaştın. Bu gece sana kitap okuyan başka insanlar göstereceğim, böylece artık yalnız olmayacaksın."


“Her şeyin derinine inen bir insan, ama derinliklerde gördüğü şeyler onu öylesine korkutmuş ki, bunları hiç görmediğine inandırıyor kendini.”


"Bir kütüphane dolusu yazı yazıp kendi yaşamını yitirince ne kazanır ki insan?"


"Hayat iyi kartlara sahip olmak değil,bazen kötü bir eli iyi oynama meselesidir."


"Yazıların senin oyuncağın nihayet."


"Görmek hoşuma gidiyor, daha fazlasını görmek, daha farklı görmek istiyorum."


"Kitaplarda bulduğu güzellik ve düşünce üstünlüğü onu soylulaştırmıştı."


"Yaşanmış günler yaşanacak günlerin içinde erir, saatlerin günün içinde, haftaların ayların içinde eridiği gibi."


"O bir arptı; yaşadığı bütün hayat ve sahip olduğu bilinç, tellerindeydi. Akıp giden müzik bu tellere çarpıyor ve onları anılarla, düşlerle titretiyordu. Hissetmekle kalmıyordu; hisleri şekil, renk ve ışığa bürünüyor, hayal etmeye cüret ettiği her şey muhteşem ve büyülü bir şekilde maddeleşiyordu. Geçmiş, şimdiki zaman ve gelecek bir araya geliyordu."



*****
Jack London'ın okuduğum en iyi romanı. 
Romanın yarı otobiyografik bir yönü de var.
London, Martin Eden bireyci ama ben sosyalistim diyor.
Kitapta aşk, yazarlık tutkusu, öğrenme, bireyin kendini yetiştirmesi, sınıf farklılığı, insanın kendine inanması gibi konuları kusursuz bir şekilde aktarmış. 
Mutlaka okunması gereken kitaplardan.

8 yorum:

  1. Metehan oğlum neden bu kitabı sevmedi acaba. Ben okuyamadım henüz, okuyunca onunla sohbetini yaparız artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başlangıcı belki sıkmıştır biraz, keyifli okumalar :)

      Sil
  2. Hiç okumadım. Listeye eklemeli çünkü alıntılar etkili :)

    YanıtlaSil
  3. Martin Eden'i okumadım ama merak ediyorum :))

    YanıtlaSil
  4. Ok güzeldir ilk okuduğum klasiklerdendir.

    YanıtlaSil