11 Temmuz 2017 Salı

Beyaz Gemi - Cengiz Aytmatov



Doğru demişler: "Kendisini saydırmasını bilmeyeni saymazlar".

Sen ona iyilik edersin, o sana kötülük. Utanmak, arlanmak da bilmiyorlar. Sanki kural bu imiş. Hep kendilerini haklı görürler. Herkes onlara kul-köle olsun. Kul-köle olmazsan zorla yaptırırlar bunu.

Belki birbirine gördükleri düşleri anlatır çiçekler!

"Çocuk kalbinin, çocuk ruhunun bağdaşamadığı her şeyi reddettin. İşte beni teselli eden de budur. Bir şimşek gibi yaşadın sen. Bir defa çaktın ve söndün. Şimşeği çaktıran göktür. Ve gök ebedîdir.İşte budur beni teselli eden. Bir başka tesellim daha var:


İnsandaki çocuk vicdanı, tohumdaki öz gibidir. Ve o öz olmadan tohum filizlenmez, gelişmez. Yeryüzünde bizi neler beklerse beklesin, insanoğlu doğdukça ve öldükçe, insanoğlu yaşadıkça, hak ve doğruluk denen şey de var olacaktır."

12 yorum:

  1. Bu kitabını okumadım, Toprak ana hala hafızamda çok canlıdır. Severek okuduğum bir yazardı lise yıllarımda ve üniversite yıllarımda. :)

    YanıtlaSil
  2. Lisede okutmuşlardı, çok sevmiştim. Tekrar okuyasım geldi :))

    YanıtlaSil
  3. Cengiz Aytmatov önemli bir yazar ve ne kadar haklı söylediklerinde.. Ben de okumak isterim.
    Sevgiler maviş :)

    YanıtlaSil
  4. Aytmatov hiç okumadım ama okumak istediklerimden,Beyaz Gemi iyi bir tercih olabilir, bu arada fotoğrafa bayıldım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. Cengiz aytmatov !!
    Bu adam kalpten vuruyor!

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten çok güzeldir Aytmatov okumak...

    YanıtlaSil