28 Temmuz 2016 Perşembe

yurt dışı gezimiz II

Brüksel'den sonra Almanya Münih hava alanına vardık. Buradan konaklayacağımız yerin bulunduğu Ulm şehrine geldik. Kapalı bir hava vardı. Ulm'de yerleşme işlemlerinin ardından hızımızı kesmeden geziye devam ettik. Burada Ulm Büyük Kilise'yi gezdik. Dünya'nın en yüksek kilisesi ünvanına sahip ve 768 basamaktan oluşuyor. Şehrin her yanından gözüküyor. Sabahtan öğlene kadar Ulm şehrinde öğrenci merkezli yaklaşım adına eğitimimiz, sonrasında da kültür gezilerimiz oluyordu.

Gittiğimiz sırada çocuklar için lunapark festivali vardı. Gülce de bu festivalde eğlendi, çok yağmur yağmasaydı burası daha eğlenceli olabilirdi.

Ulm Botanik Bahçe'de değişik türlerde bitkilere rastlamak mümkündü. Kaldığımız hafta sonu gezi planımızda Fransa vardı. Fakat orada gerçekleşen saldırı nedeniyle giriş çıkışlar sorunlu olduğu için bu geziyi iptal etmek zorunda kaldık. Prag'da geziyi sürdürmeye karar verdik. Prag tarihi dokusu bozulmamış gerçekten görülmesi gereken bir şehir.

Astromik saat'teki figürler her saat başı hareketleniyor ve her figürün bir anlamı var. Örneğin, iskelet figürü ölümü, elinde para kesesini tutan figür cimriliği simgeliyor. Çarls Köprüsü'de şehrin en eski köprülerinden ve en çok ziyaret edilen yerlerden biri. Kafka'nın şehrinde onun müzesi de vardı tabii. Ama yaşadığı evi göremedim.

Prag sonrası yeniden Ulm'e döndük. Bodensee Gölü'ne gittik. Orta Avrupa'nın en büyük ikinci gölü olan bu gölden tekne ile karşıdaki Mainau Adası'na geçtik. Bu adaya cennet adası da diyorlarmış. Milyonlarca çiçek ve ağacın içinde gezince insan fazla oksijenden sarhoş gibi oluyor. Bu adadaki limandan İsveç'e geçilebiliyor fakat zamanımız olmadığı için oraya gidemedik. Adanın içinde Kelebek Evi'ni gezdik. Tekneyle karşıya geçip yeniden Ulm'e yol aldık. Başka bir gün de Almanya'nın Stuttgart şehrini gezdik burada Mercedes Benz Müzesi'ni gezdik.

Ve ülkemize uzun yollardan sonra döndük. Gezdiğimiz yerlerde hissedilen ferahlığın, rahatlığın ülkemizde hissedildiği huzur dolu günler dileğiyle....:)

1. Fotolara bayıııldım... Önümüzdeki sene Prag düşünüyordum bu yazıyla daha bir heveslendim. Kalemine sağlık... Sevgiler...

2. İnstagramdan takip ettim elimden geldiğince. Çok güzel yerler gezdiniz :) Eminim şu dönemde çok iyi gelmiştir.
    ♥ Sevgiler

1. çok iyi geldi, teşekkür ediyorum :)
      sevgiler <3

3. senin yazın ve fotoğraflarla birlikte bende tur yapmış gibi hissettim mavi.
    umarım bir gün gidip görmek nasip olur. saat kulesine açıkçası bayıldım. okuduğum kitaplar ve izlediğim filmler arasında steampunk temasını haylice severim. hatta hayranıyım da diyebilirim. hemen hemen elime geçen tüm steampunk konulu kitap ve filmlere kendimi kaptırmış vaziyette bulurum. her neyse; şu an bununla bir konumla bir alakası yok; lakin. o saat kulesi de bana steampunk evreninde ki yapımları hatırlattı, eski, sanki sanayi döneminin izlenimini taşıyan, devasa çarklar ve metalik yapımlı bir görünüm... kesinlikle harika. bahsettiğin figürleri fotoğrafta göremedim, sanırım benim gözlerle ilgili bir durum ama yazını okuyup aklımda canlandırınca hayranlık verici bir izlenim uyandırdı bende. geziniz ne kadar keyifli, dolu, dolu geçmiş. umarım ömrünüz boyu bunun gibi nice güzel geziler ve peşinde de nice güzel hatıralar kazanırsın mavi. :)

1. inşallah görürsün sen de :)
      saati tam çekemedim haklısın görmemekte, böyle değişik yapıların, eski mimarilerin çağrışımları da farklı oluyor elbette :)
      kesinlikle dolu dolu geçti, tabii biraz da yorucu ama buna değdi, güzel dileklerin için çok teşekkür ediyorum :)
      sevgiler <3

4. Prag en çok görmek istediğim yerlerden ...
    Îyi tatiller canım . :)

1. herkes görmeli bence, umarım en kısa zamanda :)
      teşekkür ediyorum, sevgiler <3

5. Kafka ve kelebekler botanik bahçe harikaa :)

6. muhteşem bir gezi olmuş, unutulmaz anılarınız arasında yerini almıştır bu gezi herhalde, nice güzel gezileriniz olsun, sevgiler:)

7. Fotoğraflar muhteşem. Ne güzel bir gezi olmuş. :)