3 Nisan 2016 Pazar

yakın mesafe


 “Yaşamak istiyorsan dans etmeyi bileceksin!” diyordu okuduğum kitap.
Dans etmeyi bilmeyen bana, sözüm ona bizim haylaz rüzgar dans etmeyi öğretecekti. Kayboldu o, rastlayamadım gezindiğim yerlerde. Sisli şarkılar kalemimin fonunda… 

Dün bir mezarlık sokağında yürüdüm boylu boyunca. Bir yanda yaşam, bir yanda ölümün yayıldığı topraklarda büyüyen çiçeklere, ağaçlara baktım. Bir kelebek yaklaştı, üç günlük yaşamı anlatmak istercesine kondu yamacıma. Gülümsedim. O esrarlı güzelliği yaşamın binlerce yüzünden biriydi.

Geçen gün beni boynu bükük bir çiçeğe benzetti en sevdiğim arkadaşım. ‘Bildiklerinin arkasında dur, korkma. Bu korkun neden?’ dedi. Daldım öyle uzaklara. Bir gölgenin üzerimdeki ağırlığını, onun esaretinden kaçmak için uyandığım sabahların hezeyanını yaşadım ansızın. Konuşamadım. Viran bahçelerin solan çiçeklerini, örtbas edilen, kaçılan her incinişin büyük kırılmalar yaşattığı hayatımın demlerini, unutulmuş bir kitabın silik bir kahramanın kederlerinde uyuyamadığım geceleri söyleyemedim ona. Gerçek adı hiçbir kayıtta yer almayan bir isimle var olmaya çalışan, masum bir kızın renkler ve sesler dünyasına yansıyan yüzünden bahsetmedim. 

Olduğu gibi, maskelerini bırakarak yakın mesafede dururken bedenime, bakarken gözlerimin içine aramızda büyüyen uzaklığı anlatamadım. Ben de çoktan ötekiler gibi anlatmaktan vazgeçmiştim. Belki de lanetlenmiş gecelerde düşlerimden dökülen yıldız tozlarını yeniden toplayan bir gezgindim. Kim bilir…






30 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. gece yansımaları..
      teşekkür ediyorum♥

      Sil
  2. Yine güzel mi Güzel bir yazı 9 gün yokum buralarda okuyup rahatlayamicam ilaç gibi geliyor yazıların şiirlerin bana :)

    YanıtlaSil
  3. hüzünlü olmuş bu ama ne güzel. sonra ne olmuuş :)

    YanıtlaSil
  4. "Olduğu gibi,maskelerini bırakarak yakın mesafede dururken bedenime..." insanlar maskelerini bırakarak gerçek kimlikleriyle yaklaşabilseler bir birlerine...
    Çok güzel bir yazıydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef öyle olmuyor gerçek hayatta..
      çok teşekkür ediyorum♥

      Sil
  5. Aslında yazınız harika ancak bir belirsizlik mi var duygularda ya da düşüncelerde ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat bir belirsizlikler yumağı değil midir :)
      teşekkür ederim, sevgiler♥

      Sil
  6. Gerçek adı hiçbir kayıtta yer almayan bir isimle var olmaya çalışan, masum bir kızın renkler ve sesler dünyasına yansıyan yüzünden bahsetmedim. '' her okuduğumda kendimden bir şeyler bulabiliyorum yüreğine sağlık mavi :)

    YanıtlaSil
  7. Biraz daha yalıhqn olmayı denesen, dilin ve sözün değil, suskunluğun ve kalbin esiri olsan. Belli mi olur onca pişmanlıktan sonra kalp kalbi bulur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki de yalnızca yalınlıktadır hayat :)
      teşekkür ederim♥

      Sil
  8. Hayat işte kuzum iyisiyle kötüsüyle,acısıyla tatlısıyla geçip gidiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat bu durmaz akar akar gider :))
      iyi anların daha çok olsun kuğumm♥

      Sil
  9. Resimde sizin herhalde çok magrifetlisiniz tıpkı yazıdaki akıcılığın ve duyguların bizde bıraktığı etki gibi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok benim değil :)
      güzel sözleriniz için teşekkür ederim♥

      Sil
  10. Baharın etkisi olabilir,,değişim içindeyiz belki de bu etkilemiştir sizi..çok hoş çok karışık duygular geçmiş içinizden,insanlığınıza ve ruhunuzda dolaşmışsınız ..güzel şeyler bunlar,korkmak da güzel bazen..düşündürür..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle baharın duyguları alt üst etmekle bir ilgisi olmalı :)
      çok teşekkür ediyorum♥

      Sil
  11. Çiçekler hiç boynu bükük olur muu.. onları bari kendimize benzetmeyelim..
    uğramıyorsun hiç sokağıma, göremiyorum hiç:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çiçeklere kıymayalım...:)
      uğrarım tabii gönül sokağın sesine kulak vermemek olur muuu♥

      Sil
  12. Bu iyi geldi işte sabah sabah .

    YanıtlaSil
  13. Kabullenme duyusu beraberinde çaresizliği getiriyor. Zor olan bu işte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru söylediniz..
      teşekkür ediyorum ♥

      Sil
  14. Ne kadar güzel yazıyorsunuz, hem konu çok güzel hem de sizin şiirsel anlatımınız, elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum, sevgiler ♥

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram