2 Ocak 2016 Cumartesi

blog yıl dökümü


- 2015 yılında blogda yayımladığım kitap etiketinde yer alan 57 adet kitap okumuşum, dergide ekim ayında yazmaya başladım. Dergi için okuduklarımı blogda yayımlamadığım için onları ayrı tutuyorum.

- 2015 yılında sinema güncem adlı etikette 63 adet film izlemişim ve blogda küçük notlar şeklinde tanıtmışım. Blog izleyici sayım 650'den 613'e düştü. Bunun nedenini anlamadım sanırım birçok blogda aynı durum yaşanmış.

- 2015 yılında Ayraç'ta yazmaya başladım, Berhava Öykü'de bir öyküm, Siyah Sanat Dergisi'nde bir yazım, Acemi Dergisi'nde bir şiirim çıktı. Ayraç'ta her ay yazmaya devam ediyorum. Yazının içinde olduğum bu gelişmeler benim için önemli.

Blogda yorumcularım yıllardır tanıdığım arkadaşlarım. Çok yorum alan bir blogum yok insanlar çok yorum alan bloglara yorum yapmayı, blogda özel yazışarak yani yorumlarını yayınlamadan ya da yorumda sohbet ederek izleyici kitlesini sürekli elinde tutuyor ya da arttırıyor. Çalışan bir anne olduğum için bloga çok vakit ayıramıyorum ama insan yazdıklarını burada paylaşınca okunsun da istiyor. Bu konuya bir süre çok kafamı taktım ama bu yeni yılda kafamı takmayı düşünmüyorum. Yazılarım okunsun ya da okunmasın ben yine de yazmaya devam edeceğim. Yazmak benim için başka bir dünya. Zaten dünya haksızlık dolu bir yer, blogda ya da başka şekilde okurlara ulaşmak popüler olmak da biraz şans işi. Kesinlikle emek verip, kafa yorup yazanların burada hak ettiği değeri bulduğuna inanmıyorum. Çok yorum alan yazı iyi bir yazı değildir ya da az yorum alan bir yazı kötü bir yazı değildir. Bir anda yıl dökümünden iç dökümüne bağladım, neyse herkesin canı sağolsun :)

Geçen yılda ve daha önceki yıllarda bloguma yorum yapan, destekleriyle yanımda olan arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum. Umarım bu yıl yazı ve edebiyat açısından kendimizi daha çok geliştirebileceğimiz bir yıl olur...



30 yorum:

  1. Daha uzun uzun yazın...sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Bu kadar uzun zaman bir blogu canlı tutabilmek bana göre çok büyük bir başarı. Büyük emek ve sabır istiyor. Nice 10 yılları olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaman, sabır ve özveri çok doğru söylediniz,
      hep birlikte nice güzel paylaşımlar..:)

      Sil
  3. Takipçi olayında kullanılmayan hesaplar temizlenmiş o yüzden eksilmeler olmuş.. Yazı işlerine çok seviniyorum çok mutlu oluyorum çevremde birilerinin bir şeyleri başardığını görünce.. Gani gani başarıların olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hımm demek ondanmış aktif olmayan bloglar silinmiş yani.
      çok teşekkür ederim içten dostluğun için, hepimiz nice güzel başarıları olsun..:)

      Sil
  4. Hep yaz hep :) Bizi naif cümlelerinde mahrum etme :***

    İnstagram çıktığından beri bloglar çok okunmuyor okunsada yorum yapılmıyor herkes sanırım aynı durumda :/

    Benimde 40 izleyicim kayboldu ; gfc yine bi hallenmede bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımmm sen de hep yaz sıcacık, dostanee :)
      instagramın da etkisi fazla haklısın...

      Sil
  5. Yaşasın edebiyat, dergiler ve kitaplar diyelim o zaman! :)

    Ters Düz'ü okursanız yorumlarınızı merakla, dört gözle bekliyorum, haberiniz olsun... :) sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşasınn kafa dergicim :))
      okuyacağım tabii sıradaki kitaplarım bitsin inşallah :)

      Sil
  6. Edebiyat anlamında ne güzel bir yıl geçirmişsin... Bir dergide yazmak, kitap yazmak en büyük iki hayalim ama o cesareti halen kendimde bulamıyorum:( Sanırım kendime güvenim eksik:( Yorum konusunda da çok haklısın... Umarım 2016 edebiyat açısından çok verimli bir yıl olur... Hem çalışmak hem anne olmak ve yazmak... Maalesef blog benim içinde biraz geri planda kalıyor... Sen buna rağmen güzel şeyler başarmışsın... Daha bir çok başarıya 2016'da imza atman dileğiyle... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel başlangıçlarım oldu evet :)
      yazıların çok iyi aslında sen de bir başlangıç yapabilirsin :)
      anne olunca önceliklerimiz farklı oluyor ama insanın içinde edebiyat sevgisi olunca şartlarını zorlamayı da biliyor. çok teşekkür ederim sıcacık temennilerin için, dilerim bu yıl hayallerin gerçek olur..:)

      Sil
  7. Daha nice güzel yazılara o zaman kiiii:):)

    YanıtlaSil
  8. Yeni yıl bol yazılı bol şiirli ve edebiyat dolu geçer umarım :)
    Dergilerde daha çok paylaşımlarının olması dileğiyle ..
    İyi ki varsın mavim sen hep yaz olur mu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah elsacımmm :)
      sen de hep yaz teşekkür ederim çook :)

      Sil
  9. Sanırım dünyada iyi olanlar, karşılıklarını alamıyorlar. Dediğin gibi çok fazla kafaya takmamak lazım. Bence 2016 senin için başarılı bir yıl olmuş, darısı ve daha fazlası gelecek yılların başına :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu tarz düşüncelere çok kafa yormadan yazmaya daha çok yoğunlaşmak gerekiyor :)
      çok teşekkür ederim, inşallah hepimiz için öyle olur :))

      Sil
  10. Oh maşallah yaa, ne güzel dolu dolu geçmiş gözüküyor, katlanarak darısı bu yıla diyelim :)
    Sayı düşüsü aktif olmayan ve bloglarını kaldıranlardan kaynaklı diye bloglar arası gezinirken görmüştüm, biz gibi yeni, amatörler de pek düşüş olmadı :)
    Ayy böylesine başarılı olan, yazmaktan keyif alan birisi için yazmamak büyük bir ceza olur herhalde, yazın yazın daha yeni tanıştık, okuruz biz ki ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah hep birlikte :)
      ne kadar tatlısınnn çok teşekkür ederim, nice güzel paylaşımlarımız olsun...:)

      Sil
    2. Sizde öyle, inşallah inşallah!

      Sil
  11. Başarılarının devamını diliyorum.
    İnşaallah, daha çok okuruz.. Bende yazı yazmayı çok seviyorum
    ama daha kırk fırın kitap okumam gerekiyor.Görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepimizin başarıları daim olsun..:)
      yazmada okumanın rolü büyük çok doğru, sevgilerimle..:)

      Sil
  12. Güzel bir yıl olsun. Mutlu yıllar :))

    YanıtlaSil
  13. ne güzel bir yıl dökümü yazısı olmuş. koca bir yılın özeti. blogu olan herkes bunu yapmalı. nice bloglamalara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldin :)
      nice güzel paylaşımlara..
      sevgiler..

      Sil
  14. Her yazini tek tek okuyorum fakat her birine yorum birakmiyorum. Bende bir zamanlar bu yorumu takiyordum ama takmama karari aldim canim arkadasim. Öncelikle kendimiz icin yazmaliyiz. Sende öyle yapiyorsun zaten. Seni cok seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle ahucum öncelik kendimiz için yazmak olmalı :)
      ben de seni çok seviyorum :)

      Sil