10 Şubat 2015 Salı

bata çıka




Piyano sesi ile şarkı başlıyor. Yeniden yeniden dinliyorum.. Bitmesin şarkı.. Bir, iki, üç bir daha söylesin Damien Rice.. O şarkıda, mor çiçekli kadife elbisesiyle bir gömütün içinde eski yazıtlardan, hikayelerden medet uman kadın bir daha yürüsün engebeli o yollarda.. Hayatın gizemini acı çekmeden, eksilmeden bulsun.. Ama sonunda ulaşsın o ışıklı, güçlü benliğine..

Bir pitoresk şair gözleri ilişiyor her anıma.. Gözleriyle kontrol ediyor puslu sabaha uyanan mahmur gözlerimi. İrademi kontrol ediyor, bugün ne yapacaksın bakalım? diyor sanki. Sadece yaşayacağım diyorum. Camus demiş ya, bazı insanlar sevmek için, bazı insanlar için yaşamak için yaratılmışlar diye. Bende artık yaşamak için yaşayacağım. Bedenimin var olduğu anlara teslim edeceğim kendimi. Sadece orada olacağım. Sen küstah bir kahkaha fırlatsan da gözleri büyük bilge, gri karların yağabileceği bu sabahı sadece ben çizeceğim. Kente inen sisin ortasında yağan kül rengi karları, yürürken karanlıkta bata çıka büyüsünü yitirmiş sevgileri, kendi yarasını iyileştirenleri, yalnızlığına aşık olanları, kalabalıkları seyredenleri, kalabalıkta kendini unutanları, tebessümünü bir başka kalpte unutmuşların kış manzaralarında üşüyen ruhlarını, yüreklerindeki sonu görünmeyen acıları ben anlatacağım..

Şarkı bir daha başlıyor.. Kulağıma fısıldıyor /ben senin olmak istediğin senim, aramızda uçurumlar oluşturma. Aramıza başka izleri, anlık hırçınlıkları katma.. İrade, iradene hakim ol.. Hep hatırla onu..  Bedenini, ruhunu ışıl ışıl teslim etmelisin ölürken, kendini tüketmiş bir halde değil. Sakın, sakın unutma../

Sus..
Git..

Sen sus ama şarkı bitmesin..

10 yorum:

  1. Günaydın mavilerin en tatlısı :) Yan tarafta kitabımı görünce çok mutlu oldum çünkü benim yüreğimden akan cümlelere değer verip sayfanın baş köşesine koymuşsun. Ya ben şimcik sana ne diyeyim :) sağolasın, varolasın seviyorum seni mavilerin en güzeli:) Bu arada şarkılar hiç bitmesin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günaydınn :)
      sürpriz yaptım sanaa, ne demek canımm,
      kitap siparişi verdiğimde alacağım inşallah, merak ediyorum :)
      iyi ki varsın, güzel şarkıların sesi hep güzel anlarımıza eşlik etsin..

      Sil
    2. İnan büyük süpriz yaşattın bana ve çok mutlu ettin beni çok teşekkürler mavicim:) Sen de iyi ki varsın bitanem, mutlu akşamlar..

      Sil
    3. o zaman daha çok mutlu oldum şimdii :)
      rica ederim, sıcacık bir günaydınla öpüldün güzellik :)

      Sil
  2. Sen küstah bir kahkaha fırlatsan da gözleri büyük bilge, gri karların yağabileceği bu sabahı sadece ben çizeceğim.'' harika...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insan yaşadığını daha güzel resmedebilir :)

      Sil
  3. Ben camus da kaldim. :D sevmeknicin mi yasamak icin mi himmm.
    Dokturmussun yine :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Camus evet düşünüyorum ara ara onun sözlerini :)
      bir kadının olmak istediği yansısı ile konuşması :)

      Sil
  4. Varlığımızı kabul edip, yokluklarımızdan kurtulmak gerekiyor sanırım. Damien Rice'ın da müziklerine azcık hayranımdır :) "One" şarkısına hele...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. varlığımızı yokluk için tüketmemek evet işte bu Serkan :)
      o şarkısını da severim :)

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram