27 Ocak 2015 Salı

Öksürük ve hırıltı için


Çocukta öksürük ve hırıltıyı önlemek, aza indirgemek için uygulamaya çalıştığım şifalı yöntemler:

1. Kara turp en sık önerilen yöntem. Bir siyah turpun içini, dibi kalacak şekilde oyuyoruz. Dibine bıçakla ufak bir çizik atıyoruz. Oyduğumuz yeri balla dolduruyoruz ve turpu bir bardağın ağzına oturtuyoruz. Bıçakla deldiğimiz yerden bal ile turp suyu birleşip akıyor. Değişik kokulu bir sıvı oluyor fakat çok şifalı..

2. Zencefille balı veya karabiberle pekmezi karıştırıp veriyoruz.


3. Bir soğanı ortadan ikiye bölüp yattığı odaya koyuyoruz.

4. Zencefil, tarçın, karanfil, ıhlamur , elma kabuğu, ayva yaprağı  çayı.. Çayın içine bal ve limonla birlikte süper karışım..

Ayrıca, ayak tabanlarına Vicks merhem sürmek. 

Dövülmüş çörek otu, bal karışımı ve ıhlamuruna ayva yaprağı katmak... 





20 yorum:

  1. Çok güzel öneriler teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Duyarlı bir anneden güzel öneriler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diğer annelerden anneannelerden derlediğim şifalı metotlar :)

      Sil
  3. Ne güzel bilgiler bunlar :) teşekkürler şekerim.

    YanıtlaSil
  4. ben bunu Sidiklime yaparım :D

    YanıtlaSil
  5. büyüklere de yarar mı bu yöntemler acep:?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendimde de uygulamaya çalışıyorum özellikle bitki çayını, işe yarar önce inanmak lazım :)

      Sil
  6. Çok faydalı paylaşım. Oğlum daha küçükken alerjisi vardı, sık sık havlama gibi öksürüğü olurdu. Şu turp konusunu o zaman okumuş, ama uygulamamıştım. İşe yarayacağına emin olmadığımdan herhalde. Siz denediniz sanırım? Yalnız Vicks de çok pratik bilgi. Çok teşekkürler, sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anladım,öksürük bazen uyutmuyor çocukları,
      turp yöntemini evet denedik iyi geliyor,
      dilerim faydalı olur, ben teşekkür ederim :)
      sevgiler

      Sil
  7. sağlıklı bir kış geçirelim o zamannn doğal yollardan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldin bloguma :)
      doğal yollardan evet çok güzel söyledin :)
      sevgiler

      Sil
    2. oohh ne de güzel karşılandım öyle :)
      deepsiden biliyorum seni aslında uzun zamandır ara arada geliyordum ama okuyup kaçıyordum (:
      bu yazını çookkk beğendim ama babam çok meraklıdır da böyle şeylere de :)

      Sil
    3. ben de tam senin şirin blogunda geziniyordum çok güzel bir enerji yansıdı sevindim :)
      ses vermen daha mutlu etti teşekkür ederim :)
      ben de kızım için böyle otacı teyze metotlarına çok önem veririm demek baban da meraklı :)

      Sil
    4. ohhh böyle birilerinin blogumda gezindiğini bilmek duymak nasıl nasıl mutlu ediyor ki beni anlatamammmm :)
      evet evet amann benim babam meraklının biraz üstünde hatttaaa annem bıktı bizden diyebilirim heheheh :)

      Sil
    5. mutlu olmana beni de mutlu etti :)
      demek çok abartanlardan :)

      Sil
  8. Soğanı yattığı odaya koyma fikri hiç hoşuma gitmedi. :)
    güzel ilgiler. Özellikle turp fikri çok hoşuma gitti. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onu denemedim şekerim :)
      kötü kokar değil mi, turp evet şifalı :)

      Sil