6 Aralık 2014 Cumartesi

ses ölmemişti


"Benim için, şimdi sonsuzdur, sonsuzsa durmadan değişir, akar erir. Hayatsa şu andır. Geçip gittiğinde artık ölmüştür. Ama yeni anda sil baştan başlayamazsın. Ölmüş olana göre yargılamak zorunda kalırsın. Tıpkı bir bataklık gibi… daha en başından umutsuz. Bir öykü, bir resim biraz merak uyandırabilir ama yeterince değil. Şu andan başka hiçbir şey gerçek değil ama ben yüzyılların ağırlığı altında boğulduğumu hissediyorum. Tıpkı benim yaptığım gibi, bir zamanlar, yüzyıl önce bir kız yaşıyordu. Şimdiyse ölü. Ben şimdiyim ama biliyorum, ben de göçüp gideceğim. Zirvedeki o an, ani bir parıltı gelir ve seni alıp götürür, sonrası süregelen bataklık. Ama ben ölmek istemiyorum."

Sylvia Plath



12 yorum:

  1. Sylvia... Her satırında kendimden bir şeyler bulduğum eşsiz kadın.. Sonrasında ne zaman kurabiye yesem aklıma gelir mutfakta fırına her baktığımda belki de...
    Unutamadığımız dizelerden bahsederken sohbetlerimizde mutlaka andığımız kadın...

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. şu andan başka hiç bir şey gerçek değil..

      Sil
  3. Sonsuz şimdileri sonuna kadar yaşayalım , günaydın:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle yaşayalım :)
      günaydın mutlu pazarlar :)

      Sil
  4. Düşünmesi, yaşamı okunan her cümlesi bir değer benim için. İntihar edecek cesarete sahip çok az insan vardır intihar etme fikrini anlayabilen. Her ne kadar kocası kızsa da olanlara. Sylvia Plath, bana çok şey hatırlatıyor. Ölüm bir zorunluluktur Bahar her ne kadar ölmek istemesek de sanırım Sylvia bizden öte bir gerçekliği buldu bazen düşünüyorum ama yok biliyorum, çünkü hala yaşıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de farklı düşünceler çağrıştırıyor Sylvia.

      Sil
  5. vouvv..
    sonrası iyilik güzellik der gibi..

    YanıtlaSil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram