26 Ekim 2014 Pazar

Falan Filan, Hayvan - Oben Budak


Nişantaşı sınırlarında yaşayan Bige'nin en büyük aşkı Adrien'i Cihangirli bir yoga hocasına kaptırdıktan sonra yaşadığı buhranı başka ilişkilerle unutmaya çalışması eğlenceli ve argo dolu bir üslupla aktarılmış. Bige'nin aşk arayışı ile kitapta metropol insanın, ilişkilerde karşılaştığı sorunlar ince ince işlenmiş. Kitapta en büyük aşkların bile gün gelince falan filan halini aldığı ifade ediliyor.


Kimseye bağlanmayan, hayatı tatminkar bir yaşayış tarzıyla anlamlandıran, kadını sadece bir zevk aracı olarak gören insan suretinde bir hayvan o. Adı Cemal.. Başarılı, zengin, yakışıklı vb. bütün sıfatları kendisinde toplayan, hayatta ne istese elde etmiş bir yalancı kahramanın ilişkileri.
Erkeklerin günümüz kadınını algılayışı, duygu yoksunu bir megalomanın kadınlarla imtihanı ve hayatı sorgulayışı. Aşk, zayıf insanların işidir diyen Cemal'in, kaçtığı her duygunun kendisinde hayat bulduğu Bige'ye olan zaafı..

Aşkı soyulmamış bir meyveye benzetirsek, bu kitaplarla beraber yanlış ilişkilerin meyveyi bitirdiğini söyleyebiliriz. İlk kitapta ilişkiler, arayışlar bir kadın perspektifinden, ikinci kitapta hayatta hiç bir zorlukla karşılaşmamış bir erkek perspektifinden yansıtılmış. İnsanların bedensel ihtiyaçları ile duyguların karıştırıldığı günümüzde, aşkın masumiyetten uzaklaştığı, kirletildiği ve anlamının çarpıtıldığı bir döneme eriştiğimizi söyleyebiliriz. İnsan hep bir arayıştadır. Hep daha fazlasını, daha iyisini, daha farklısını ararken ilk masumiyetinden uzaklaşmakta, doyumsuzluklarına hep yenisini eklemektedir. Karşılaştığı insanlarda aslında hep aynı duyguları ararken kendini yıprattığının, tükettiğinin farkında değildir. İnsan isteklerinin sonu yoktur. Bu sonu gelmez isteklerin dar kıskacında yok olduğunun farkında değildir ve yine, ve hep mutsuzdur. Çünkü beklentisi hep yüksektir, o yüzden tatminsizdir. 

16 yorum:

  1. hep mutsuz olmayı başaran insanları sevmiyorum ben.. iki günlük dünya keyif almalı insan ne biliyim haksız mıyım bilmiyorum ama değmez asık suratlı olmaya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısın, mutlu eden insanlarla birlikte olmalı, kıymet bilenlerle :)

      Sil
  2. Günümüz edebiyatı para kazanma aracı olarak kendini yeniden biçimlendirirken kendine göre konular fanzinide üretmektedirki bunların başında kül kedisi masallarını andıran aşk ilişkilerini konu edinen kitaplar gelir.doğaldırki sind bebeklerle oynayan çocuğun güzellik algısıda buna göre şekillenmektedir.eşitsizliğin ve adaletsizliğin katmer katmer açtığı kapitalist dünyada aşk konusu üzerine yazan her yazar konuyu bireyselliğe indirgeyip topu taca atmaktadır.kapitalist edebiyat tekellerinin doksanlardan sonra editöryal seçimleride bu tarzı güçlendirince ortaya karışık böyle temelsiz özü olmayan bi çöp edebiyatı çıkmakta.bu şahsen beni üzmekte ve aynı zamanda köşeye sıkıştırmakta.işte sinemanın durumu ordada edebiyat ha keza öyle,valla klasiklerde olmasa cidden okunacak şey yok gibi.velhasıl edebiyat ölüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru söylemişsin,
      keşke daha umut veren bir gidişat olsaydı..

      Sil
  3. Falan Filan'ı çarçabuk bitsin diye of puf yaparak okuduğum çerez diyebileceğim kitaplardan biriydi:)
    hani başladığım kitabı bitireyim illa ki takıntısı olunca diğer Hayvan adlı kitabı gözüm kesmedi :D
    arada okumak da gerekiyor böyle kitapları hani kafa dağıtmak için ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çerez kitaplardan evet kafa dağıtmak için iyi :)

      Sil
  4. Ben bu tarz niye okuyamıyorum bilmiyorum baharımmmm....

    Birde ben pehitoyu çok merak ediyorum senin bi bilgin var mı :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok bir şey kaybetmiyorsun okumasanda olur tatlımm :)

      ben de bilmiyorum çok özledim onu..

      Sil
  5. Falan Filanı okudum ben de ve Oben Burak ' a ait farklı bir kitap okuma fikrine sıcak bakmıyorum şimdilik..
    Daha edebi değeri olan kitaplar okumaktan yanayım son zamanlarda..
    Bu arada bloğunu takipteyim , benim bloğuma da beklerim :)
    grilady.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz :)
      diğer kitapla aynı zaten.
      kesinlikle daha edebi, önemli kitaplar okunmalı, ben de kafa dağıtmak için okudum :)
      uğrarım tabii, ziyaretin için teşekkür ederim..
      sevgiler

      Sil
  6. ayy ben daha ilk kitabı okumadım =(

    YanıtlaSil
  7. Keşke bu tip kitaplari her okuyan sadece kafa dağıtmak için okusa:)iyi kitaplarin kiymeti bilinse. Teenager'lar için söylüyorum bunu. Bir türlü klasiklere, biraz derin kitaplara yoneltemiyorum bir kısmını:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz :)
      ah evet gençlere ne kadar kötü örnek oluyor bu kitaplar..
      onları daha iyi ve faydalı kitaplara yönlendirebilsek keşke..
      görüşmek üzere, sevgiler..

      Sil