10 Eylül 2014 Çarşamba

Asfur


öyle bir zamandı. rüzgarlar yeni esmeye başlamıştı, sokaklar taze bir sonbahar kokusunu ağırlıyordu. göçmen kuşlar hazırlık yapıyordu...

öyle bir zamandı.. kalbin, lirik bir fırça darbesini andıran müteessir bir dokunuştu kalbime. yüzün, yanağa ansızın konan tatlı bir busenin tebessümüydü. büyümeyi öğrenemeyen bir çocuktum ben. kendi yanlışları ile, kendi ile mücadele etme yetisini kazanamamış çocuktum. geldin. insanın yaptığı her şeyden keyif almasını sağlayan bir esenliği yaydın ruhuma. kutlu kıldın anları. çaresiz sandığım, yanıtsız sandığım soruların basit yanıtını gösterdin bana. avuçlarımda kendiliğinden açan beyaz çiçeklerin kokusu gibiydi her gün doğumu.

öyle bir zamandı. rüzgarlar soğuk esmeye başlamıştı. dilim bilmediği bir sözcüğü söylemeye çalışıyor gibiydi. kalbim bilmediği bir duyguyu konuk etmeye başlamıştı. hatırlattığın her şey gittiğin o anda kalmıştı.. sonbahar daha çok kızıla çalıyordu ruhum kızıl anıların içinde boğuluyordu..

öncem yoktu sanki. önceden ben nasıldım, unutmuştum. günlerce kendimi uyuşturmaya çalıştım. gizli gizli şarap aldım. herkes uyuduktan sonra kimsenin görmediği balkon köşelerinde içtim. ellerim tütün kokuyordu. gözlerim ferini kaybetmişti. sevdiğin kitaplarla uyuyakaldım. sevdiğin şiirleri ezber ettim. beyaz ekrandan fotoğraflarına baktım saatlerce. ablama kaşını kaldırıp bakış attığın fotoğraflarını gösterdim. asfur derdin bana, buralara ait olmayan kuş. buralarda özgürce uçamayan kuş. o kuşun, kaybolduğu gökte nefes almaya çalışıyor şimdi. mecali olmayan ayakları ile yürümeye çalışıyor. aramızdaki engelleri biliyorum. mezhep farkı.. ben bunları bir gün düşünmedim bile. sense hep orada kaldın.

bir gün. bir gün dedim kendime. bir gün. konuşacağız seninle. bir gün yaşadığım, kendimi senin için bir çıkmaz sokağa dönüştürdüğüm zamanların dimağıma kazıdığı sözcükleri sıralayacağım sana. tanrı seni ne kadar güzel yaratmış dediğin yerde, bizli hayallerin kapısını açtığın o yerde.
dağılmışlıklarımı bir bir toplamayı becerebildiğim bir gün, ötekileştirmeyi, yabancılaştırılmayı anlatacağım sana...
‘Asfur talli mni ssibbek we elli ya lulu
Xabbini ‘andek xabbini daxlek ya lulu
Iltillu inta min wayn alii mi n hudud I-ssema
Iltillu cayi min wayn elli min-afas giban
Iltillu risatek wayn elli farfatha zeman
Nizlet ‘ahaddu dam-a we cnahatu mitkiyyi

We thadda bilard we kal beddi imsi we ma fiyyi
Dum maytu’a kalbi sar yitwacc’a ala cruhatu
Kbel ma ykessri-ihbas itkesser sawtu wi cnahatu


Bir kuş baktı pencereden
'Lulu’ diye seslendi
‘Beni yanında sakla, sakla beni
Ne olursun lulu
“Sen neredensin”diye sordum ona
“Gogun sınırından” dedi
“Nereden geliyorsun dedim?”
“Komşunun evinden” dedi
“Kimden korkuyorsun ” dedim
“Karga kafesinden ” dedi
“Tüylerin nerede” dedim
“Zaman uçurdu ” dedi

Bir damla göz yası süzüldü yanağından
Kanatları büküldü
“Yere sağlam basıp kendi yolumda yürüyeceğim” diyordu
Onun yaralı hali gibi
Kalbimin yaralarıda acı veriyordu bana
Zindanın demirlerini kıramadan

Kesildi sesi, kırıldı kanatları.

10 yorum:

  1. '' günaydın sabah sevinci,
    uykulu gamze,
    kuyuların rüyası...
    günaydın zamanın tanrısı,
    ağzımda harflenen sonsuzluk,
    yürüdüğüm gökyüzü..
    günaydın bulut türküsü, el çırpan ağaçlar...''şükrü erbaş-

    'böcekler, ağlamayın!
    aşıklarda yıldızlar da
    ayrılmak zorunda birbirlerinden..'-kobayaşi issa-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağmur dindi, bak dinle
      acı da dindi

      artık sadece denize karşı ol

      Sil
  2. Ah şu insanı ayrıştırmalar. ..Ne kadar acı, ne kadar anlamsız :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yürekleri de yakabiliyor bu ayrımcılık,
      küçük bir kesit içinde büyük bir acıyı kabulleniş.

      Sil
  3. O kuşun daha çok yolu var önünde. Daha gidecek çok yolu, çekecek çok acısı var. Her şeye rağmen yaşayacak, ümit edecek, peşinden uçacak hayallerinin. Ama bitmez tükenmez belkilerinin yarım yamalak burukluğu umarım bir gün diner ve umarım tüm o kuşlar bir gün ulaşır düşlerinin kentine.. Belki o zaman susar tüm belki'leri, belki kavuşurlar sevdiklerine aşarak tüm engelleri, “kırılmadan kanatları, kesilmeden sesleri"...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz yağmur sayaner :)
      çok güzel dilekleriniz ve çok güzel ifade etmişsiniz..
      yüreğinize sağlık..
      sevgilerimle..

      Sil
  4. Ne güzel bir fotoğraftır, hele o mavi ne hoş.

    YanıtlaSil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram