3 Temmuz 2014 Perşembe

Kpss'zede Oya


Sıcak yaz günlerinden biri. Suna Hanım, televizyonun karşısında kızının çeyizi için renkli iplerden tığ işi bardak altlıkları örüyordu.

Odasında Kpss'ye çalışan Oya annesinin yanına geldi:
- Anneciğim biraz sesini kısar mısın? Dışarıda inşaat gürültüsü, içeride televizyonun sesi çalışamıyorum.

-  Tamam kısıyorum da yeter çalışmasan diyorum. Gözlerin bozuldu iyice. Sonra televizyona bakarak, devam etti: Şu ellere, şu tatlılığa bak. Benim de böyle tombik elli bir torunum olsa fena mı olur? Kolejleri olan o ailenin çocuğunu kabul etseydin sınava çalışmana da gerek kalmazdı.

- Anne bu konuyu kaç defa konuştuk. Ben hiç bir erkeğe köle olamam. Sürekli ilerleyen bir çağdayız ancak ilişkiler hep bozuluyor, üstüne ne kadar titresen de bozuluyor. O yüzden düşünmüyorum evlenmeyi.

-Ah kızım.. Unutma bir kadın evlendiğinde üç maymunu iyi oynarsa, çocukları olursa, büyük bir mutfağa ve kitaplığa sahip olursa ondan mutlusu olmaz.

- Canım anneciğim, Silviya'ya göre kadınların tek bekledikleri sevecenliktir. Oysa erkekler sadece güdüleri ile hareket edip, hep sevecenliği kadınlardan bekliyorlar. Freud'un hangi döneminin yansımasına göre davranıyorlardı? İd, ego, süperego... Immm bak yine unuttum anne.

- Oya çok çalışma dedim, bak yine değişik konuşmaya başladın. Freud'u boş ver sen. Bir de kaç defa dedim Duygu Asena'yı, Silviya'yı okuma. İyice feminist oldun çıktın sen. Git aşkı romantik anlatan yazarları, şairleri oku. Ümit Yaşar'ı mesela. Ahh baban bana onun şiirlerini yazardı hep.

- Ne feministi anne ya. Kpss'yi geçeyim, şarkta ücra bir köye çıksa da tayinim yeter bana. Orada mutfağım da, kitaplığım da olur. Mutlu mesut yaşarım.

-  Hah tamam seni seven, düşünen, kollayan biri de olsun işte.. Bak yazıyorum şuraya, yalnızlıktan da sıkılacak şu an sıraya giren görücüleri mumla arayacaksın. Aklını kullan, güzelliğini heder etme.

- Anne tamam sınavdan bir seksen beş alayım, bir atanayım. Sana şimdikinden daha büyük bir kitaplık yaptıracağım içini de aşk yazarlarının kitapları ile dolduracağım. Hem benim için de üzülmezsin.

- Ah yavrum ben senin iyiliğini istiyorum. Geleceğini düşünüyorum. Torun sevmek istiyorum. Baban duymasın evlenmek istemediğini bak kalpten gider adam. Peşin yargılı olma kızım.

- Canım annem üzülme sen. Hele bir sınavı geçeyim konuşuruz bunları. Ben gideyim Freud'a biraz daha çalışayım.



42 yorum:

  1. Her sınav dönemi mahvediyo bizi..
    Ama şimdi Oya da haksız sayılmaz :))
    Yani bi kadının illa evlenmesi mi lazım ;)
    Çok sevdim can içim :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh hayatımız sınav olmuş,
      Oyaların çözüm yolu evlilik değil haklısın :)
      sevindim çiçeğim:)

      Sil
  2. Hayattan kesitler ve mavi:)
    Oyayı cok sevdim ben ve annesine verdiğ cevapları:)

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. korkulu rüya oldu ya, kaldırsalar iyiydi :)

      Sil
  4. Son 3 gündür çalışmıyorum valla. Freud'unda canı cehenneme Pavlov'unda. Zaten kalmış 2 gün sınava. Biraz kafa dinlemek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) az kaldı evet, bitmez Piaget, Maslow ve Pavlov'un köpekleri :)
      moral önemli, başarılar o zaman.

      Sil
    2. hocam sizin bölümün şansı daha fazla :)

      Sil
    3. Nispeten öyle. Aslında biizm bölümün işleri çok karıışıkta bizde o karışıklıktan faydalanmaya çalııyoruz. Bir taraftan bölümü kapatıyorlar diğer taraftan kadroları ve ders sayılarını artıyorlar. Bu karışıklıkta bizde atanmaya çalışıyoruz :)

      Sil
    4. inşallah lehinize olur bu karışıklık :)

      Sil
  5. Hic bilmiyorum bu Kpss, ygs, vs. Iyi ki Türkiye de degilim diyorum bu yüzden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sınavlar gençleri mahvediyor ahucum. bu açıdan Türkiye çok zorlu.

      Sil
  6. nedir bu kpss den çektiği insancıkların

    YanıtlaSil
  7. Cumartesi gireceğim kpss öncesi iyi oldu valla :) neyse ki ben önceden evlendiydim :)

    YanıtlaSil
  8. A ha ha bir zamanlar Oya gibi olup nassı bu hallere düştüm ben moduna girdim şimdi bak. Ay bir kütüphanem bile yok, anlıyor musun:-) Mutfağa gidip şu böreği pişireyim en iyisi:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) demek öyle. Bahçen var çiçeklerin var o da güzel. Bir de mutfak tabii :)

      Sil
  9. Oya'ya ve annesine tebessüm ettim. Düşününce iki taraf da haklı gibi. Sınav maratonu gençleri mahvediyor ama bir torun verse annesine fena mı olur? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. komik yazmaya çalıştım :)
      iki tarafında haklı yönleri var torun sevgisini istiyor annesi eveet :))

      Sil
  10. Ah sınavlar ah sınavlar :/
    Yazık sınavzedelere :)
    Ne güzel anlatıyorsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sınavlar hayat meselesi durumunda ne yazık ki:(
      teşekkür ediyorum :)

      Sil
  11. İd, ego, süperego ah bilmez miyim :))
    Annenin de haklı olduğu yerler var tabi.
    Ben de girecem seneye sınava ve çalışmaya başladım. Biraz korkutucu oluyor bu sınav dönemleri. Hayırlısı inşallah :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğitim bilimleri adamları :))
      annelerin de farklı beklentileri oluyor.
      iyi yapıyorsun inşallah gönlüne göre olur senin de :)

      Sil
  12. Gençken oya gibi düşünüp yaşlandığımızda annesi gibi oluyoruz istesekte istemesekte birazda annelerimizin tekrarıyız iyi ve kötü yanlarımızla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet annelerimizin yaklaşımını çocuk büyütürken ne kadar kendimizi geliştirsek de yansıtıyoruz.

      Sil
  13. Oya bu sınavı kesin kazanır. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu unutkanlığın ve kaosun içinde mi:)
      inşallah diyelim :)

      Sil
  14. Ayyy kpss yi görünce tüylerim diken diken oldu hiç çalışıp girmememe rağmen. o işkenceyi hiç çekesim de yok vallahi... O kadar yüksek puan lazım ki, uğraşıp da kendimi harap edip ömrümden çalamam:)) Çevremdekileri görüp ürkmem yeterli oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten insanlar iyi bir puan için çok uğraşıyorlar.
      allah kolaylık versin hepsine :)

      Sil
  15. Ah Freud.. tabii Freud topu Dostoyevski'ye, özellikle Suç ve Ceza'ya atmasaydı , Oya Freud'dan ve annesinden çekmezdi bu kadar. :))

    YanıtlaSil
  16. Ne bu sınavlardan çektiğimiz (:
    Oya'ya katılıyorum evlilik konusunda,mecbur muyuz canım? ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh sınavlar :)
      mecbur etmesinlerr :)

      Sil
  17. ah o gürültüden ben de muzdariptim hele bide ramazan davulcusu ekendi öyle bi psikolojiyle girdim ki bide soruları görünce hala kendime gelemedim ://

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz :)
      gerçekten zormuş sınav, dilerim güzel sonuçlanır sizin için.
      sevgiler.

      Sil
  18. Biz buna KPSS zede Anarşi diyelim hehehehe

    YanıtlaSil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram