19 Haziran 2014 Perşembe

yutkunan mısralar


kalkıp buradan göçen buraya yeni gelen, bavulunu bırakan, bavulunu toparlayan sen, öteki diğeri.
bir zamanın değişen çarşafı, bir zamanın değişen saati ve bir tür geçişimin ekru rengi. kalan bir geçiş, durmayan hayat.
artık senin üzerinde oynamayacağım hayatı. kimseye kızgın değilim. kimseye sözüm yok. senin geçişinle gülümseyen bir sokaktım sadece hepsi bu.

Bir söz düştü dilinden. O an, o dakika. Zamanın durduğu yerdi. Anlatsam kelimeler ayaklanacaktı. Dilim bir ihtilale gebe olacaktı.
Bir söz düştü dilinden. Aykırılığını gösterdi tüm doğrularımın. İçinden maviler aktığını sandığım doğrularımın. Hayallerim üç beş öykünün ağzına bakıyordu, mevsimim çiçeklerini döken şaşkın bir iklime teslim oluyordu.

Sıcak düşler terkediyordu her şeyi, aynen söylediğin gibi Dante; Beatrice de Melinda da bir yalandı. Gördüğün gibi. O uykusuz, ürkünç gecede anlattığın gibi. Defaatli sahiplenmeler, dürtüler yakışmıyordu o büyülü hayale.

Çek ellerini bırak da öyle kalsın, büyülü ve sahipsiz.
Savaşsız, tok gözlü, sakin, uslu ve uysal kalsın.

Karanlıkta uykudan uyanmış, gözlerini kırpıştırıyordu ışıktan, gerçeğin ışığından, o ürperten ışığından.
Ona da alışacaktı tıpkı ötekilere alıştığı gibi.




18 yorum:

  1. Bunu sevdim Maviş => Karanlıkta uykudan uyanmış, gözlerini kırpıştırıyordu ışıktan, gerçeğin ışığından, o ürperten ışığından.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevindim şeker :) ya halaa bloguna yorum yazamıyorumm:((

      Sil
  2. Bayıldım ben bu cümleye."artık senin üzerinde oynamayacağım hayatı. kimseye kızgın değilim. kimseye sözüm yok. senin geçişinle gülümseyen bir sokaktım sadece hepsi bu."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım :)
      o kısım evet çok dokunaklı.

      Sil
  3. Çok güzel yazmışsın canım,çok sevdim şiiri de (:
    İyi geceleer :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şiirin şarkısı da var, güzel günler tatlım :)

      Sil
  4. Can içim ne güzel olmuş böyle her yerde apayrı duygu yaşatıyor :)
    İyi geceler tatlı rüyalar :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karışık duygular evet, sevindim canımm :)
      huzurlu günlerin olsun..

      Sil
  5. Yine çok güzel...her zaman olduğu gibi :) Günaydın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzellik sana benzer, senden yol alır :)
      güzel günler baharcım..

      Sil
  6. Bak burada ne var;
    http://www.youtube.com/watch?v=M3_8O3FFcH0
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum şarkısınıı, teşekkür ettim :))

      Sil
  7. Bilal bunu favorilere ekledi. :))

    YanıtlaSil
  8. cok guzel yazmisin.coook begendim.

    YanıtlaSil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram