9 Haziran 2014 Pazartesi

'beni olmak acısıyla yalnız bırak'


Suyun Ayak Sesi
...............
İçten olalım.
İçten olalım,
Bankada da bir ağacın altında da içten olalım.
Bizim işimiz değil kırmızı gülün sırrını anlamak.
Bizim işimiz belki de:
Kırmızı gülün büyüsünde yüzmektir.
Bilimin ötesine çadır kuralım,
Bir yaprağın cezbesiyle elimizi yıkayıp
Sofraya oturalım,
Sabah güneş doğarken doğalım,
Heyecanları serbest bırakalım,
Uzayın, rengin, sesin, pencerenin
Anlamını tazeleyelim,
Varlığın iki hecesi arasına, gökyüzünü yerleştirelim,
İçimizi ebediyetle doldurup boşaltalım,
Bilimin yükünü kırlangıçların sırtından alıp yere koyalım,
Bulutların, çınarın, sivrisineğin, yazın ismini geri alalım,
Sevdayı yağmurun ıslak basamaklarından
Yükseltelim,
Kapıyı insana ve ışığa ve bitkiye ve böceğe açalım.
Bizim işimiz belki de,
Nilüfer çiçeği ve çağımız arasında,
Hakikat şarkısının peşinde koşmaktır.

                                                      Sohrab Sepehri
                                                     Türkçesi : Işık Tabar Gençer – Şirin Mehran


Sonsuzluk bahçelerinde bir dal arayan o kuş şimdilerde Sepehri şiirleri okurdu. 

Açık pencereden içeri giren rüzgarla birlikte daha çok sarındı çiçekli pembe pikeye. Kapattı gözlerini. İyiyi ümit ederek kapattı zihnini. Uyku kardeşin ellerine bıraktı tüm bedenini. Rüyasında yüzünü görmediği bir varlığın düşsel sundurmasında buldu kendini. Masum bir dokunuşun gevşekliği yayılıyordu bedenine. Gözlerini açmak ve o varlığı görmek istiyordu. Göremiyordu. Alabildiğine şeffaf bir şeydi. Şefkati benliğine yayan bir eldi bu. Somutça duyumsadığı, şu an soyuttan öteye yazmak için didindiği bir anın varlığına akseden yumuşak bir tavırdı. 

Uyandı. Hiçbir şey yoktu odada. Açık bıraktığı ışık ve sessiz bir gece vardı. Saat üçü çeyrek geçiyordu. Bir arkadaşı ansızın gece uyandığında amin diye içinden söylemen gerek demişti. Amin dedi. Bir duaya dahil olursun demişti. Hangi duaya dahil olmuştu, bilmiyordu. Sabahlığını üzerine geçirdi. Ellerini yüzünü yıkadı, bir bardak su içti. Uzandı yeniden. Uyuyamadı kalkıp abdest aldı. Kutsal kitaptan enam suresinin üç sayfasını okudu. Huzurun mistik şarkısı yayıldı odaya. Şefkati rüyalarında gören bir zavallıydı o. Sevgiden ümidini kesen. Aylakça mevsimleri geçiren ve kayıtsız tarihlerde yaşamayı tüketen. Sevgiyi somut yüzlerde görmeyi beklerken, hakikatin sırrını perdeleyenlerin kabuğunda kırılan, sınırlı bir alanda soluğunu harcayan biri. Bunları sıralarken zihninde rüzgar odanın kapısını kapattı hızla. İrkildi. Yokluktan var eden büyük ışık, merhamet kapılarını kapatmamak istercesine işaretleri gönderiyordu ona. O ise, hala, sınırlı, fani işlere dalarak önündeki duvarları göremiyordu, anlarını tüketiyordu, büyük huzurun kaynağını unutuyordu. 



20 yorum:

  1. Kendimden geçtim desem...sanki bu sabaha bu yazıyı okumak için uyandım..Çok benzerlerini yaşadığım şu günlerde gece 3 e doğru kalkmam da bir tesadüf dau etmem de bir tesadüf müydü diye düşündüm...Ve bir şeyi anladım şu ana kadr hiç bir blog yazısı beni bu kadar etkilemedi...çünkü benim yüreğimden kopmuş gibi geldi..çok benden..yüreğine sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir şey oldu, bir kitap düştü yere, bir rüzgar kapattı karanlık penceremi. kapanırken karanlık pencere, ışığını yayan gücün sonsuzluğu vadeden sözleri hakim oldu o an'a.
      bir şey oldu, geceydi yalnızdım. sabah dizelere dökerken hissiyatıma ses kattı biri, adı bahar, ılık bir meltemini yaydı, sevindim :)

      Sil
    2. Ah sen bana nelere kattın bir bilsen..Artık gece uyandığımda Amin diyeceğim bende kimin duasına ortak olacağımı bilmeden...ve bugünden sonra bir yerlerde eşit zamanda aynıları yaşadığım birilerinin var olduğuna yürekten inanacağım...

      Sil
  2. Maneviyat dolu bi yazı ve öyle güzel ki..
    Yüreğine sağlık can içim :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. boşlukları doğru yönlere kanalize etmek gerek diyen bir yazı :)
      senin de bitanem :)

      Sil
  3. Beni "Ö"lmek acısıyla yalnız bırak!!! Böyle daha güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tema o aslında, Sepehri den bahsetmişken başlığı da ondan yazmak içimden geldi :)

      Sil
  4. yüreğin dert görmesin e mi :)

    YanıtlaSil
  5. huzur dolu bir kıpırdanış hissettim yine..

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. manevi doygunluğa ulaşmayı diliyor,
      teşekkür ettim şenaycım :)

      Sil
  7. Bence çok anlamlı ve duygulu bir yazıydı. Emeğine sağlık diyorum efendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uhrevi yolculuklarımdan, beğendiysen ne mutlu :)

      Sil
  8. 'iyiyi ümit ederek kapattı zihnini.' ve Amin dedi. bu kadarı anlamlandırmaya yeter de artar bile bende, bence. bir de şu an'larını tüketmek kısmı..
    yüreğine, içine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayatı daha dolu ve güzel anlamlandırmaya diyelim o vakit :)

      Sil
  9. Mukemmeldi yine mest oldum okurken :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyanışlarımız hep iyi olsun canımm :)

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram