28 Mayıs 2014 Çarşamba

zamanı geçerken bir şarkı


Sana bir şey söyleyeyim mi? Geçti, bitti diye nitelendirdiğiniz bir zaman dilimi kaybolmuyor. Bazen bir koku, bir şarkı, bir isim, bir tat o anın tasması gibi o zamanı sürüklüyor adeta. Ansızın o zamana bırakıyor seni.

Akşam üstüydü. Durmadan duran bir düzen oluşturma kaygısı ile dönüyordum evin içinde. Her yer düzenli olacak, her iş tıkır tıkır yürüyecek. Bulaşık makinesi boş, mutfak tezgahında bir şey kalmamış, ütüsüz çamaşırlar kalmamış. Etraf derli toplu. Öyle düzenli, görmek istediğim gibi. Sonra bir şarkı gönderirir en sevdiğin bir yürek. Elinden tutar o zamanın ikindisine bırakır seni. Küçük bir kentte büyük düşlerin heyecanı ile koşan çocukların masum yürekleri güler en yakından. Daha kaybetmeyi bilmemenin toyluğu, yitirmeyi tatmayan bir kalbin masumluğu yayılır kalır o ana. Dağılırsın. Oysa az evvel toplamıştın her şeyi. Her şey yerli yerindeydi. Bu dağınıklık, bu özlem de neyin nesiydi?

Belki de zamanın yitirilmiş gibi gözüken gücüne hafızanın çektiği bir fotoğraf, kulağının kaydettiği bir tını, burnunun kokladığı bir koku meydan okumayı çoktan biliyordur, ne dersin?

30 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. yazıdaki şarkıyı gönderen kişi, kardeşim :)

      Sil
  2. Ah, ne güzel. Aynen dediğin gibi daha az önce..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. az önce.. biterken ve hafızanda ummadığın bir yer edinirken :)

      Sil
  3. Hoop geçmişe gittim sayende :))
    Yüreğine sağlık güzeller güzelim :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel bir geçmiş, güzel anılıyor işte :)
      hep güzel anların olsun tatlımm :)

      Sil
  4. Güzel yüreklimmmm her ezgide biz varız sımsıcak dostlarımızla aydınlığa doğru yürüyebilmenin hayaliyle...ezgilerimiz hiç susmayacak yine çok güzelsin seni cok seviyorum çağırdığım yerde bekliyorum seni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o dostlar, o paylaşımlar ve kalıntıları yitmeyecek kişisel tarihimizde.
      oradayım yasemin kokularının ve büyülü şarkıların başımızı döndürdüğü gecede..

      Sil
  5. Zaman dilimi - an - bu konulu kompozisyonlar beni acayip etkiliyor ama senin dilinden kaleminden olunca simsicak sarmaliyor :*

    YanıtlaSil
  6. ah bu şarkıların gözü kör olsun...

    YanıtlaSil
  7. Yanıtlar
    1. ben de seni, gelmene sevindim çook :)

      Sil
  8. Canım nasıl güzel şeyler yazıyorsun sen öyle bir yandan imreniyorum bir yandan da bunları yazdıracak yaşanmışlıkları düşünüyorum yine çok güzel senin gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. meltemcim hissettiysen ne mutlu, unutma o senin kalbinin güzelliği,
      sevgiyle..

      Sil
  9. Bu nasıl bir bağ Allah bozmasın ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim kardeşim yada abim böyle birey yazsa kesin karşılığında benden birşey isterler :))

      Sil
    2. :))) yine çok güldümmm :))

      Sil
    3. ah be narkoz :D
      sen çok yaşa emi:))))

      Sil
  10. Koku, tat, tını. Bunlardan birinin yaşadığın bir anla bağlantısı olduğu taktirde aynen insanı alıp o anın içine atıyor bir anda... Yaşanıyor zaman zaman.

    YanıtlaSil
  11. Kalbimiz fazla çalıştığı için burnumuz sızlıyor bizim.. Olsun o sızının yeri de ayrı. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel bir yorum bu, çok hoşsun :)

      Sil
  12. Ben derim ki; yok olmuyor hiçbir şey. Belki öteleniyor belki bastırılıyor ama hep kalıyor.
    İşte bu yüzden bir kokuya bir melodiye yenik düşüyor.
    Sevgilerimle Baharcım
    :)

    YanıtlaSil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram