31 Mayıs 2014 Cumartesi

ve dağlar yankılandı


”Dünyanın sizin içinizi görmediğini, derinin ve kemiğin maskelediği umutlarınızı, hayallerinizi ve kederlerinizi zerre kadar umursamadığını anladım. Gerçek işte bu kadar basit, bu kadar saçma ve bu kadar gaddardı.”

Khaled Hosseini, diğer kitaplarında olduğu gibi, doğduğu topraklardaki acıyı anlatmayı tercih etmiş. Kabil, Paris ve San Francisco üçgeninde geçen kitapta Afganistanlı iki kardeşin yürek burkan hikayesi anlatılıyor.

Birbirlerine kardeşlikten öte bir bağla bağlanan iki çocuk.. Çocuğunun geleceği için, çocuğundan vazgeçen bir baba.. Bir çocuğu, hayatını değiştirmek üzere satın alan mutsuz bir aile… Ve Dağlar Yankılandı, tüm bunların birleşiminden oluşan bir kitap.



Kitap dokuz bölümden oluşuyor. Annesiz kalan iki kardeşin Abdullah ve Peri'nin hikayesi kitaba hakimken bir çok bölümde farklı karakterlerin yaşadıkları acılar, ilişkiler ve yaşamda karşılaştıkları zorluklar aktarılıyor. Yazar bu hayatları aktarırken iyi betimlerle bir filmin kesitlerini oluşturan canlı sahneler oluşturmayı çok iyi biliyor. Ancak bazı karakterlerin havada kaldığı ve gereksiz yere kitabın uzatıldığı bölümlerin olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. 

Kitap Mevlana'nın bir sözü ile başlıyor. Rumi'den yer yer bahsediliyor farklı bölümlerde. Kitabın katmanlarını oluşturan karakterlerin hikayelerinden en çok Thalia'nın ve şair Nila Wahdati'nin hikayesinden etkilendim.
Abdullah'la Peri'nin ortak ninnisi özellikle ' hüzünlü peri' sözcükleri, büyük İranlı şair Furuğ Ferruhzad'ın bir şiirinden esinlenilerek yazılmış. Kitaba adına ilham veren de William Blake'nin "Dadının Şarkısı" adlı şiiri olmuş.
"İnsanlar istedikleri şeylere göre yaşadıklarını, yaşamlarına isteklerine göre yön verdiklerini düşünüyorlar. Oysa işin aslı onları yönlendirenler korktukları, istemedikleri şeyler…"


20 yorum:

  1. O son söz o kadar doğru ki en çok korktuğumuz istemediğimiz şeyleri ya kendimize çekiyoruz yada öyle bir insan oluyoruz...
    Mutlu hafta sonları güzellik :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımm korktuklarımız bizi tesiri altına alıyor ne yazık ki..
      sana da tatlı pazarlar :)

      Sil
  2. bak yaaa ne ara bitirdin sen :))
    yine beni geçtin sen tanıtınca daha çok merak ediyorum maviiii:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok kalındı kitap ama bitirdim işte :)
      ay canımm :)

      Sil
  3. Isaretledigin bölümde nekadar etkileyici gercekten--yavru geyigim diye sevinip sonra babasinin geyikleri vurdugunun farkina varmasi, cok etkileyici-
    Son sözleride söyle bir düsündüm ve evet dogru, bazi seyleri, baska seylerin basima gelmesin diye yaptigimin farkina vardim, demek korkuda büyük bir motivasyon...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de o kısımdan çok etkilendim, korkuyu da dengede tutmaya çalışmak gerekli galiba :)

      Sil
  4. Doğu'da hayat gerçekten zor.
    Ama bugün ülkemizin batısında da aynı zorlukları görüyoruz.
    (Ilk cümlemde ki Doğu, tüm ortadoğu içindi)
    Tanıtım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ülkemizde sorunların yönü kalmadı ne yazık ki.
      rica ederim canım :)

      Sil
  5. doğru insanları korkuları yönetiyor

    YanıtlaSil
  6. Kaç defa elim uzandı almak için ama henüz başaramadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. meşhur iki kitabını okuduysan bunu okumasan da olur :)
      handancım şuna karar verdim bir yazarı çok sevmediysem ikiden fazla kitabını okumayacağım hep aynıymış gibi geliyor bana :)

      Sil
    2. Öteki ikisini okudum, yazarı da sevdim ama çok acıklı oluyor kitaplar ya...

      Sil
  7. Uçurtma Avcısı'nı ve Bin Muhtemem Güneş'i okumuştum. Özgün bir dili var yazarın en beğendiğim yazarlardan. Bu kitabını merak ediyorum çıktığından beri tatilde ilk işim bu kitabı okumak :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onları ben de okudum. bu kitap öncekilerin gölgesinde kalmış gibi yine de okuyup sen karar vermelisin :)

      Sil
  8. O kadar merak ediyorum ki bu kitabı, Uçurtma Avcısı ve Bin Muhteşem Güneş'e bayılmıştım, o yüzden ilk fırsatta okunacak ;)

    YanıtlaSil
  9. Yine merak ettirdin Baharcım bin muhteşem güneşi okumuştum bu da çok güzele benziyor .

    YanıtlaSil