22 Mayıs 2014 Perşembe

tutunuş

  
"sen tüm kentten daha yalnızdın. okyanus gibi bir yalnızlık…"
Tezer Özlü


Bugün en sevdiğin yemeklerden birini yaptım. Her zaman annem söyler, ikiniz çok seversiniz bu yemeği diye. Onun sesi çınladı kulaklarımda. Fırına patlıcanları közletmek için verdim. Okul çıkışında iki öğrencimi de bindirdim arabaya. Sonra fırının önünde durdum. Ekmekle, közlenmiş patlıcanları fırından getirdiler büyük bir sevinçle. Bir ekmeği birine, ikinci ekmeği diğerine vererek evlerine bıraktım. Eve doğru ekmekleri yiyerek yol alışlarını izledim. Aniden gözlerim doldu. Hava bulutlandı. Akşama teslim olmaya hazırlanan gün, kaç kez giysi değiştirdi ve sen kaç kez gözlerinle belirdin karşımda bilmiyorum.

Bazı akşamlar daha çok beyazlaşıyor saçlarım ve gözlerim daha ıslak bakıyor dünyaya. Anlatsaydın, içine atmasaydın bu kadar biriktirmeseydin dinlerdim diyorum. Ah bir bilsen ne kadar içerleniyorum, içerlediklerine..Yurda gelen ambulansı ve senin içine düştüğün durumu düşündükçe daha da eksiliyorum, yetemiyorum. Oysa bilmiyorsun ne yapsak satır aralarındaki bir boşluğa benziyor tüm çabalayışlarımız. Büyük hedefler, büyük zirveler düşlüyoruz hep hayatımızda. Ama bunun sonu olmuyor. İnsanın duracağı sabit bir yer, sabit bir tatmin olmuyor. Anlatsam şimdi bunları sana belki anlamayacaksın belki de o ağırlıklarını bütünüyle hissettiğin parçalanmış dünyandan uzaklaşamayacaksın. Ancak senin yürümeye çalıştığın yollardaki havayı koklarken, yüreğime söz anlatmaya çalışırken olabildiğince toy ve olabildiğince acemiydim. Şimdi de pek bir şey değişmedi aslına bakarsan. Durmadan bir devinime dönüşürken yaşam ve ben arşınlarken beynimle kitapları daima şuna inandım: 
Hayat her durumda, her koşulda daha iyi bir yerden tutunuşu kendinle getirebilir. 
O iyi tutunuşu bul ve ne olur bırakma..
                                                                                                           Seni çok seven ablan..
                                                                                                                 
                                                                                                         

14 yorum:

  1. '' işte yine sen karşımda ağlar gibi..''

    bıraktım tüm sevinçlerimi geride, sadece o içinden çıkılmaz durumdayım şimdi seninle.. sen yine benden sevdiğin kahveden yapmamı istesen ben şikayet etsem de yine kalkıp yapsam..çocukken ki gibi düştüğümüzde kanayan dizlerimiz gibi olsa yaralarımız..oysa şimdi kabuk bağlamıyor bile..içine atığın her bir acıyı al da gel biriktirme bize getir biz de sen gibiyiz sen'li zamanları yaşıyoruz...

    YanıtlaSil
  2. yine özledim güzel yazılarını Bahar kız..Hayata tutunuşlar ne kadar güzel yazılmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım, sen daha güzelsin..

      Sil
  3. Acaba hayatımızda işaretleri mi kaçırıyoruz. Yakalamamız gerekenlere geç kalıp, görmemiz gerekenleri görmek istemiyor gibiyiz. Herkesin mutlu olduğu bir yeri bulup tutuanabilmesi dileğiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşaretler.. ne güzel bir konuya değindin canım bu işaretleri görmek çok önemli çok.
      inşallah gözdecim...

      Sil
  4. uffff yaaa ufffff... hattaa puufffff... olmadı offfff:(

    YanıtlaSil
  5. Her durumda herşeye rağmen başımıza ne gelirse gelsin tek yapmam gereken devam etmek oldu....
    İçimden böyle demek geldi yazını okuduğum zaman..,
    Kalemine yüreğine sağlık baharım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her zaman devam etme gücünü kendimizde bulmaya çalışmak.. çok güzel söyledin çiçeğim..
      senin de her daim kalbinden yayılan huzura sağlık canım..

      Sil
  6. Yaaa ama bu kadar güzel yazılmaz ki! Kardeş gibisi yok
    :)
    Ve bence okyanus yalnız değil, içinde bambaşka bir dünya saklıyor.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm çok üzgündüm ve hüzünlü, teşekkür ettim:)
      kardeşler ahh iyi ki varlar..
      çok güzelsin yine..

      Sil
  7. Kesinlikle bahar pehitoma katiliyorum bunlar nasil boyle dokuluyor nasil guzel kalemin yuregin simsicak tum duygular :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımm çok teşekkür ediyorum iyi ki varsın:)

      Sil