26 Mayıs 2014 Pazartesi

Sade ve Derin - Deep Tone


"Yaptığımız her şey yırtılırcasına gerçek olmalı. Çığlık çığlığa. Yazacaksak iç organlarımızı parçalarcasına yazmalıyız, derimizi soyarcasına.. Okurken de yazarla savaşmalıyız. Öfkelenmeliyiz ona. Ona ter döktürüp sonra teslim olmalıyız. Okuduktan sonra da, yazdıktan sonra da, yaşarken de dünyaya tekrar dönmek zor olmalı..

Hayat bak! Dur sen biraz ya da tamam; ya sen devam et ama bir izin ver, sürekli üstüme gelme. Her gün bir şey çıkarma, bir normal ol, aklını başına topla. Bak sen devam et ben şurada ineyim. Daha doğrusu; hemen şu anda bir uyuyayım, sen yavaşladığında uyanırım. O zaman uyandır beni.."


Kitap, sanat, aşk, insan, yaşam, gelişim, mevsimler, tarih ve denemeler başlıklı yazılardan oluşmakta. Su gibi akıp giden sayfalar sanat, tarih, yaşam birikiminden dökülen damlalarla harmanlanmış; aşk, insan, gelişim konularında size temiz kalbinizden dokunmayı biliyor, o zarif dokunuşlarla harekete geçmenizi sağlayacak türlü yeteneklere sahip olduğunu hissettiriyor. Öyle ki okurken içinde bulunduğunuz ortamın aurası değişmekte, sanki eski bir plaktan güzel bir şarkı çalmakta, elinizde kahveniz, sanata hep gereksinimi olan ruhunuzu donatırken odanıza yayılmış bir vanilya kokusu eşlik etmekte zamana.. Ve benliğinize cesaret ılık ılık yayılmakta.

Deeptone, aşk, insan yazıları ile aşkı bencilliklerden kurtarıyor, aşkı, sanatı kötülüklere karşı bir kalkan olarak kullanıyor. Gelişim, yaşam yazıları ile kişisel öz güveninizi harekete geçiriyor, vizyondaki bizi daha iyiye, olumluya götürebiliyor. İyinin sınırlarına bırakırken yırtılırcasına gerçek olmamızı salık veriyor. Mevsimler, tarih yazıları ile geçmişi, geleceği yormadan sorguluyor, güncel örneklerle somutluyor ve şovun sürdüğü yere gülümseterek bırakıyor bizi. Denemeler bölümünde yola çıkan insan profilini çizerken, odalar ve adalarla iç içe yaşayan duruşlarımızı anlatıyor. Küller ve köpükler misali geçen hayatı bazen de tikli bir biblo gibi duran halimizin resmini çekiyor adeta. Sahilde dolaşırken ruh açacağının bir işareti olan küçük bir konserve açacağından çok anlamlı yerlere çağırabiliyor bizi.


Sade ve derin, büyük bir bilgi birikimi, zengin bir hayal gücü ve şimdiyi yalın anlatımıyla bir çizgiye oturtmuştur diyebilirim. Kitabı okurken bir çok film isminin, yazarın, şarkının, sanatçının adını not aldım. Bunun yanında en çok etkilendiğim yazılar ise Opus ve Yırtılırcasına oldu.

Kısacası kitap, kalbe naif dokunmayı bilen, oturmuş, kalıplaşmış olumsuz düşünceleri tarçınlı hayat silgisi ile silebilen, hayatı çamur yatağından kurtarıp gül yatağına dönüştürmeyi isteyen beyaz bir ruhla yazılmış. Olabildiğince iyi kalpli ve cesaret verici..


36 yorum:

  1. Güzel kitaptı, sevgili Deep'in yazmış olduğunu bilerek okumak ayrıca keyifliydi.
    Sen de çok iyi tanıtmışsın kitabı, belirtmeden geçmeyeyim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenaycım blog çevresinden yazanların kitaplarını merakla okudum ben de :)
      çok teşekkür ediyorum hissettiklerimi aktardım :)

      Sil
  2. Deep,in bloğunu biliyorum Baharcım sende kitabı çok güzel özetlemişsin listeye eklendi paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim meltemciğim kitaplıktan alıp sürekli açıp okunabilecek kitaplardan :)

      Sil
    2. ne de güzel yorumlamışsın okumak gerek

      Sil
    3. teşekkür ederim hayatım kitap, okuyun tabii :)

      Sil
  3. Deep 'in blogunu okumak insanı hem bilgilendiriyor hem de rahatlatıyor kitabı içinde aynı şey geçerli sanırım ama ben bi türlü kitaba ulaşamadım konyadaki nerdeyse tüm kitapçıları dolaştım maalesef yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de yaşadığım şehirde bulamadım internetten idefix ten aldım, biraz gecikti ama ulaşmak daha kolay oldu :)
      siz de bu şekilde temin edebilirsiniz, sevgiler

      Sil
  4. Deep Tone çok iyi bir yazar . Kitabını okumaya fırsat bulamadım ama hala :(

    YanıtlaSil
  5. ahh mavim şu kitapları okuma hızına hayranım :)
    hem hızına hem anlatımına bayılıyorum ve ayrıca çok güzel anlatmışsın sade ve derin'in kitabını şimdi ilgimi çekmeyi başardı sayende kitap:)
    ben de okumak istiyorummmm :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu kitabı ağır bile okudum elsa,
      ben de sana hayranımm :)
      kitap güzel okumalısınn :)

      Sil
  6. Çoook muhteşeem bi kitaaap :)))))

    YanıtlaSil
  7. İşte benim güzel yüreklim de böyle güzel anlatır :)
    Çok güzel anlatmışsın bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımm güzel düşünceler çağrıştırdı kitap ben de onları yazdım :)
      sevdiysen ne ala:)

      Sil
  8. ana yazar cikti ya la deep ben yeni ogreniyomn bunu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bayağı oldu çıkalı, bir de blog camiası çok tanıttı bu kitabı :)

      Sil
  9. Evet epey oldu çıkalı. :)

    M. İ. S., ilk bölümü beğenmenize çok sevindim, yorumlarınız değerli, devamı yarın ya da öbür gün. Haftada iki gün yani arkası yarın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben böyle öykü dizilerini çok severim mert,
      sen de güzel yazmışsın merakla bekliyorum o halde :)

      Sil
  10. Ah ben de çok etkilendim o yazıda. Opus.
    Çok güzel anlatmışsın, dediklerin çok doğru, kitap büyüleyici. Üstelik hep yanında taşıyası geliyor insanın, ilk okuduğum sıralar nereye gitsem götürdüm kendisini. Çok iyi yazar deep, birikimli evet. Üstelik sevecen. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Opus çok güzel ya :)
      teşekkür ederim ben de öyle yapıyordum :)

      Sil
  11. Okumak bana da nasip olur inşallah (:

    YanıtlaSil
  12. ben de en kısa zaman da okuyacağım :))

    YanıtlaSil
  13. Okumayan bir ben kaldım sanırım ve aslında çok merak ediyorum.
    Deeptone'u bir kez daha tebrik ediyorum.
    :)

    YanıtlaSil
  14. ben askerden hava degişimine geldigimde internetten sipariş verdim. askerlik bitince elime gecmişti :):) guzel bi kitap ama.

    YanıtlaSil
  15. bu güzel kitabı çok güzel anlatmışsınız gerçekten, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz :)
      kitap güzel olunca, yorumlarken kaleme de güzel aksediyor sanırım,
      teşekkür ediyorum :)
      sevgiler

      Sil
  16. 'İyi kalpli', kitap ve Deep'le ilgili aklıma gelenler arasında ilk sırada. Çok güzel tanım... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz :)
      kitabın iyimserliği geçirgen, anlatımı akışkan :)

      sevgiler..

      Sil
  17. Okunacaklar listesine eklendiii !

    YanıtlaSil