5 Mayıs 2014 Pazartesi

Hale Nur Durmuş - Vincent Konağı


Kavanozdaki Beyin blogunun yazarı sevgili Sessiz Gemi'nin ilk romanı. Kendisini öncelikle tebrik ediyor ve böyle güzel bir romanı bizlerle buluşturduğu için çok teşekkür ediyorum.

Fantastik roman türünü çok fazla okumamış olmama rağmen Vincent Konağı'nı yadırgamadan iki günde büyük bir heyecan ve merakla okudum. Fantastik romanlar, gerçek ve bilinen dünyanın ötesinde hayal gücüne dayalı bir dünya oluşturarak burada geçen olayların, öykülerin anlatıldığı romanlardır. Bu türün sanırım en eski örneği, Gılgamış'tır. Çünkü o da sonsuz hayat anlayışını aramaktadır.

Yazarın bu türü tercih etmesi gerçek bir dünyanın yanı sıra gerçek üstü bir dünya oluşturması onun zengin hayal gücünü ortaya koymaktadır. Kitap, belli bir mesleği olmayan ana karakter Rita Winterson'un çocuk bakıcılığı işine alınması ile başlıyor ve bakıcılığını üstlendiği çocuk Martha ile birlikte gizemli, sıra dışı olayların içinde akıyor. Bu macera dolu dünyanın sonunda Rita  ve Martha bu zorlu yolculuktan aklanabilecekler mi, bedenlerini kurtarabilecekler mi, ruhlarını bu ansızın dahil oldukları alemin yansılarından koruyabilecekler mi? Kitap bu sorularla içinizdeki merakı uyandırıyor, olayların akıcılığı ile gece uykunuzdan uyandırıp kaldığınız yerden okumaya ve onu bırakmamaya çağırıyor adeta.

Yazarın duru anlatımı ve oluşturduğu macera dolu o alem, ayaklarınızı, benliğinizi yeryüzünden alıp, o esrarengiz atmosferin içinde gezinmenizi sağlıyor. Kitabın sonunda ruhların izleri silinebilir miydi? diye soruyor karakterimiz. Herkesin ruh izi, parmak izi gibi farklı olurmuş. Ruhların izi belki siliniyor gibi gözükse de unutulmazmış. İşte bu akıcı, güzel romanda da yazarın ruhundan silinmeyecek izler bulacağınızı düşünüyorum.

Kalemindeki özgün üslup, iyi betimlemeler, tasvirlerle; engin, farklı hayal dünyasından yansıyan nefes kesen yolculuklarla nice romanlar üreteceğini düşünüyorum. Hepinize bu güzel romanı tavsiye ediyorum, okuyun ve okutun :)

28 yorum:

  1. Mavim ben çok severim fantastik kitapları ve filmleri çok teşekkürler ederim :)
    Okumak lazım :)
    Öpüyorum kocaman :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fantastik seviyorsan kesin çok beğenirsin :)
      ben de çok öptümm

      Sil
  2. Alınacak kitaplar listeme ekledim ;)

    YanıtlaSil
  3. Canım alınacak kitaplarım o kadar çok ki,senin güzel anlatımınla bunu da merak ettim şimdi sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Fantastik kitaplara bayılırım, yazayım bir kenera bunu:-)

    YanıtlaSil
  5. he hee heee kitap yine :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay ne yapayım benim de dünyam böyle, ekşınsız :))

      Sil
  6. naif ve incelikli dilinizle nasıl da güzel anlatmışsınız. kitap güzel,anlatım onun kadar güzel. herkes okusa keşke :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa hayır ama siz daha güzel anlatmışsınız, gerçekten :)
      dilerim öyle olur :)
      sevgiler

      Sil
  7. ben soyledim bakalim bu kitabi. hastahanede iyi gider.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımm arkadaşımm hiç aklımdan çıkmadın,
      her şey iyi olacak tamam mı?

      Sil
    2. biliyoruuumm :)
      iyi olaacak bakalim.

      Sil
    3. :)) dua ve bütün iyi dilekler benden :)
      günaydınnn

      Sil
  8. ne güzel paylaşım sayen de haberimiz oldu :))

    YanıtlaSil
  9. Senden de kitap bekliyoruz Baharcım
    :)
    Kesinlikle okuyacağım, blogcanlara destek diyorum.
    ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel düşüncen için çok teşekkür ederim canım
      ama kendimi yeterli görmüyorum daha :)
      senin kitabını bekliyorum ben de:)
      evet kesinlikle destek vermeli hepsine, çok öpüyorumm

      Sil
  10. Mavim
    teşekkür ederim güzel düşüncelerin için
    beğendiğine çok sevindim ki ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımm gerçekten çok başarılısın senn :)
      öpüyorumm

      Sil
  11. Fantastik tarzda kitaplar kitap alırken en son seçeneğim olmasına karşın 35 saatte bitirdiğimi ve konusunun çok güzel gerilim filmi olabileceğini düşündüğümü söyleyebilirim.Harika bir hayalgücü var Hale nin okumam bittiğinde de hemen birilerinin daha okuması için Jysra yı düşündüm O da sizin gibi tanıtım yazısını çok güzel yazdı..Bence devam etmeli Hale yazmaya...çok güzel akıcı anlatımı var..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru söylediniz, ben de çok beğenmiştim, hep yazmalı..:)
      teşekkürler, sevgiler..

      Sil
  12. Bende yeni okuyorum :)

    YanıtlaSil