18 Mayıs 2014 Pazar

"bir telaş içinde parçalanmış gibiyim.."



"Olur biter
Geçer gider.
Ama canımı yaka yaka yutkunduğum şeyler var.
Olup bitmeyen,
Geçip gitmeyen.
Zaman zaman yine uykusuzluk çekiyorum ama. 
Çok da takılmıyorum artık bu uyku konusuna,
Uyuyunca geçmeyen şeylerin olduğunu 
anladığımdan bu yana..."

Cahit Sıtkı Tarancı


sana, başlayan biten, üzerinde oynanan oyunlardan, suçlardan bahsetmeyecek. biliyorsun az çok.
seninle doğru düzgün konuşamadı o. hiç bir zaman. cebinde biriken şiir karalamalarından, yarım yamalak öykü kırıntılarından, beste yaptığı notalardan, hayallerinden hiç bahsedemedi. öyle bir anda her şey sen haline bürünüyordu ki, öyle her şeyi sen yapmayı biliyordun ki. o, sadece dinledi. öyle.
sen onun konuştuğunu sanıyordun. oysa konuşamıyordu. yorgundu. bu dünya üzerinde yaşayamayan ve yeni bir dünya inşa etmeyi beceremeyen yorgun insanları andırıyordu duruşu.

biliyordu. dünyanın kanunu böyleydi. bütün yaşanmış, doğru öyküler yanlış adreslere gönderilirdi. acıyı ise sadece hissiyatı büyük, duyarlılıkları geniş insanlar çekerdi.

21 yorum:

  1. 'bu dünya üzerinde yaşayamayan ve yeni bir dünya inşa etmeyi beceremeyen yorgun insanları andırıyordu duruşu.' öyle. arafta kalıyor. aslında kalmaktan da yorgun ama gidemiyor da. cümlenin ya eksik kalan tarafına kızıyor ya da fazlasını çıkardığı için harf kalmıyor geriye.
    ben de yazdığımı sanıyorum işte buraya, en alakasız yorumcun olarak. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında orada şunu diyicektim yorgun devrimcileri andırıyordu ama sonra dedim ki devrimci yorgun da olsa bir devrime dönük eylem içerisine girmiş oluyor:)
      buradaki belirsiz tekil kişi ise devrime dönük olmayı bile beceremeyen biri. o yüzden o kelimeyi çıkardım.
      araf kelimesi evet tam uydu. zor bir durum. ama her zorluğun bir bitişi olmalı.
      hayır gerçekten çok güzel ifade etmişsin, teşekkür ediyorum:)

      Sil
    2. eylemsizliğin yorgunluğu. dediğin şeyden farklı bir anlam çıkıyor buradan ama yazmadan duramadım bunu. :)
      ben teşekkür ediyorum. bu vakitte böyle bir yazı görünce illa bir şeyler demek geliyor içimden, kısa kesemiyorum. :)
      eline, emeğine sağlık.
      :)

      Sil
    3. sanırım öyle. ya da sende ne çağrıştırdıysa o :)
      paylaşman güzel bir iz bırakır her zaman unutmaa :)

      Sil
  2. Günaydın ;)
    Cahit Sıtkı Tarancı'nın bütün şiirlerini severim
    Senin yazdıklarınla da daha da güzel olmuş Mavim :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tünaydın şeymacım :)
      çok iyi bir şair tarancı,
      benden dökülenler de geceme yansıyanlar,
      kabul gördüyse sende ne güzel!

      Sil
  3. şiir harika dostum, şimdi yazının havasına uygun hüzünlü bir yorum yazacağım.
    acıyı ve hüzünü gerçekten de sadece duyarlı insanlar çeker. ve onlar hep yanlarına kalır. ben de o kişilerdenim. bazen etrafıma, arkadaşlarıma bakıp ben neden bu kadar umursamaz olamıyorum diyorum. insanlara çok değer veriyorum. hemen alışıyorum. neden böyle yaşıyorum, ben de bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değer verirken yalnızlaşanlar, kendini üzgün hissedenler,
      ben, sen, o..
      es geçemeyenler ve adları dramatik bir filmin gözü yaşlı solmuş bir kahramanına eş olanlar..
      işte orada göz kapaklarım açılıp kapanıyor ve yalnız olmadığımı biliyorum.

      Sil
  4. Yine tam yüreğime dokunan bir yazı olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşlarla dolmuş bir kadehi sunarken gece
      ve ben ellerimi geri çeviremezken..

      Sil
  5. Uyuyunca geçmeyen şeyler işte asıl gerçeğimiz :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle gözdecim..

      tatlım senin blogunu okuyorum yorum yazamıyorum blogger profili olanlar yazamıyor sanırım:(

      Sil
    2. Hadi ya bunla ilgili biri daha yazmıştı ama nasıl düzeltebileceğimi bilmiyorum ki ben bir bakıyım en iyisi :/

      Sil
    3. Sanırım düzelttim ama bir ara denersen sevinirim :)) Hem bende sorun devam ediyor mu öğrenmiş olurum :))

      Sil
    4. gözdecim yorum yazdım sanırım oldu :)

      Sil
  6. çok seviyorum yüreğini..
    aal izz well :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımm ben dee:))
      ol iz vel işe yarıyo ama değil mi:)
      öpücük çiçek kelebek bir de yağmur kokusu.

      Sil
    2. işe yarıyo tabiki:)
      çikolata vanilya ve kahve.

      Sil
  7. canım takıp edememdım kac gundur
    umutlu günle dılerim.
    sevgıler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de yoktum kaç gündür benim zarif, ince düşünceli arkadaşımm
      sana da huzurlu günler canımm :)

      Sil

 
Copyright © 2010-2014. maviye iz süren - Konular · Yorumlar
Düzenleme: Ferhat Bayram